Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Mahkamah Tolak Kes 16...

KANTOI... Tindakan 16 bekas ahli UMNO cuba sabotaj parti tersebut menjelang Pilihan Raya...

Sindrom Malaysia: Antara Debat,...

SIRI serangan bom serta kebimbangan merebaknya sel Daesh secara sejagat pada tempoh terdekat,...

5 Kluster Baharu Covid-19...

KUALA LUMPUR - Lima kluster baharu Covid-19 dikenal pasti hari ini membabitkan tiga...

Wanita Hamil 6 Bulan...

KEJAM!! seorang wanita yang sedang hamil enam bulan terpaksa menanggung azab seksa apabila...

Jangan Balas Provokasi Pijak Bendera Johor – PBNJ

KUALA LUMPUR – Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) bimbang provokosi melampau membabitkan insiden memijak bendera Johor oleh sekumpulan penyokong Pahang seperti yang tersebar di media sosial akan mengudang kejadian tidak diingini dalam aksi peringkat akhir Piala Malaysia 2014 nanti.

Sehubungan itu, PBNJ dalam satu kenyataan menggesa para penyokong bola sepak Johor supaya bersabar dan tidak membalas provokasi berkenaan bagi menjernihkan keadaan.

“Insiden memijak bendera negeri Johor baru-baru ini oleh penyokong Pahang dipandang serius dan boleh menimbulkan rasa kurang senang rakyat negara ini.

“Menjelang perlawanan akhir Oppo Piala Malaysia ini, harapan tinggi agar tidak berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini dan perbuatan saling membalas provokasi perlu dielakkan kedua-dua penyokong pasukan yang bertanding,” tegas kenyataan itu hari ini.

PBNJ turut meminta para penyokong bola sepak negara ini lebih peka terhadap perkara-perkara yang boleh memberi kesan negatif terhadap keharmonian masyarakat Malaysia.


Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP), Tengku Abdul Rahman Sultan Ahmad Shah semalam turut mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan tidak bertamadun itu.

Malah, beliau menyifatkan perbuatan itu menjejaskan imej pasukan, penyokong dan negeri Pahang.

Satu gambar beberapa kanak-kanak diarahkan memegang sepanduk pasukan Pahang sambil memijak bendera Johor tersebar dalam media sosial sejak kelmarin.

Pahang dan JDT akan bertemu pada saingan akhir di Stadium Bukit Jalil minggu depan bagi menentukan Juara Piala Malaysia 2014. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori