Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Jabatan Peguam Negara Bantah...

KUALA LUMPUR - Jabatan Peguam Negara mengemukakan bantahan awal terhadap permohonan yang difailkan...

Bekas Pemimpin MTUC Sokong...

PETALING JAYA - Bekas pemimpin Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) hari ini menyatakan...

Bakal Jadi Bapa, Nubhan...

PENYANYI Nubhan, 31, yang bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi mengambil inisiatif...

10 Atlet Dengan Pendapatan...

Dalam edisi terbarunya, majalah Forbes telah mengeluarkan senarai 10 atlet antarabangsa yang berjaya...

JDT Jalin Kerjasama Dengan Borussia Dortmund

KUALA LUMPUR – Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) mengesahkan persatuan itu akan menjalin kerjasama dengan pengurusan kelab terkemuka Jerman, Borussia Dortmund dalam tempoh terdekat.

PBNJ dalam satu kenyataan memberitahu, satu perlawanan persahabatan akan turut diadakan diantara pasukan Johor Darul Takzim (JDT) dan Borussia Dortmund di Stadium Larkin.

Menurut kenyataan itu, kerjasama itu susulan daripada kunjungan Pengarah Pembangunan Belia Borussia Dortmund, Edwin Boekamp ke atas Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim pada 16 dan 17 Oktober lalu.

“Kehadiran Boekamp banyak membawa perkara-perkara positif demi pembangunan bola sepak negeri Johor terutaman bagi pemain bola sepak (Johor) berusia 9 hingga 18 tahun,” kata kenyataan itu seperti disiarkan melalui laman Facebook Johor Southern Tigers hari ini.

Menurut PBNJ, satu perjumpaan dengan Ketua Pegawai Eksekutif Borussia Dortmund akan diadakan untuk menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) berhubung kerjasama kedua-dua pasukan.

Jelas kenyataan itu, kerjasama itu turut melibatkan penghantaran jurulatih JDT ke Jerman untuk menimba ilmu taktikal dengan kelab tersebut.


Kerjasama itu juga melibatkan kedatangan jurulatih Borussia Dortmund ke Johor untuk memantapkan program Akademi Bola Sepak Johor yang bakal di laksanakan di Kulaijaya tidak lama lagi.

PBNJ dalam pada itu menjelaskan kontroversi pemain JDT, Mohd. Shakir Shaari sepatutnya tidak layak beraksi menentang pasukan Terengganu di Stadium Larkin baru-baru ini kerana telah menerima 3 kad kuning.

Menurut PBNJ, peraturan bola sepak antarabangsa menyatakan semua kad kuning dalam perlawanan peringkat kumpulan dihapuskan dan pemain yang terlibat layak untuk membarisi perlawanan berikutnya.

“Hanya pemain yang menerima tindakan disiplin disebabkan layangan kad merah secara terus atau yang sedang dalm tempoh penggantungan sahaja yang tidak dibenarkan bermain,” kata kenyataan itu. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori