Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Pengerusi SPR Nafi Bincang...

PETALING JAYA - Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Azizan Harun hari ini...

Covid-19 Dibawa Tentera AS...

BEIJING - Seorang pegawai kerajaan China menuduh tentera Amerika Syarikat (AS) yang membawa...

VIDEO: Elizabeth Tan Pelayan...

ANAK didik Faizal Tahir, Elizabeth Tan semakin membina nama apabila single pertamanya, Knock...

Guan Eng Sanggup Hilang...

SHAH ALAM - Ahli parti komponen Pakatan Harapan (PH) dinasihatkan agar tidak saling...

Pegawai Kastam Dakwa Ketua Polis Negara Kuat Melobi

SEORANG pegawai wanita Kastam DiRaja Malaysia mendakwa Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar rajin melobi Perdana Menteri dan menteri-menteri lain untuk mendapatkan publisiti bagi menaikkan imej organisasi PDRM.

Kenyataan kurang bijak seperti pasukan polis sememangnya sinonim dengan rasuah, kuat melobi dan kaki pau ini amat tidak patut dikeluarkan. Sebagai seorang yang berpangkat pegawai, sudah tentu kematangan megeluarkan pendapat itu amat pentingkan…

pegawai kastam

Kenyataan wanita ini yang dikenali sebagai Tone Tone di facebooknya dikatakan dikeluarkan olehnya di laman sembang tertutup jabatannya namun telah di sebarkan oleh seseorang yang di sifatkan sebagai ‘duri dalam daging’, memetik laporan mymediahub.

pegawai kastam1

 


Ingin kami jelaskan yer cik puan, sebagai wartawan  ini bukan isu KPN melobi dekat PM untuk dapatkan publisiti. Ini adalah tentang ‘rapport’ bagaimana polis bekerjasama dengan orang media untuk menghebahkan kejayaan mereka. Tan Sri Khalid dikenali rakan media dari dia bertugas di Selangor lagi. Karakternya memang disenangi rakan media.

Kepada Jabatan Kastam, ada juga kami bagi publisiti tentang kejayaan jabatan apabila dijemput untuk ke sidang media. Unit Komunikasi dan perhubungan Kastam kena pandai main peranan bagaimana nak rapatkan hubungan dengan media. Macam-macam berita Kastam ditulis seperti kejayaan tumpaskan sindiket dadah, rokok, arak waima GST. Antara baca dengan tak baca jer…

Jika terjadi isu memalukan seperti tangkapan pegawai-pegawai atasan jabatan serta aksi kurang bijak anggota kastam memukul media baru-baru ini, media juga harus mendedahkan apa yang terjadi. Bukankah tugas hakiki kami adalah melaporkan?

Anyway, ‘bad publicity is a good publicity right? ‘ :-MYNEWSHUB.CC

Oleh: KAKAK KAWASAN

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori