Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Taman Tema Upin Ipin...

TAMAN tema Upin Ipin bakal dibuka dalam enam wilayah di China selepas Les’...

Kontinjen Para Asia Dibantu...

KUALA LUMPUR – Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman memberi...

‘Spider Man’ Selamatkan Budak...

SEORANG lelaki dianggap sebagai 'Spider Man' kerana sanggup memanjat bahagian luar sebuah bangunan tanpa...

Lelaki Seluar ‘Pink’ Samseng,...

TULAR... Seorang lelaki berseluar merah jambu berlagak tunjuk samseng apabila bertengkar sambil memegang...

Peniaga Ikan Kerugian RM43,000 Rumah Disamun

KUANTAN – Seorang wanita peniaga ikan kerugian wang tunai RM43,000 dan barangan berharga selepas rumahnya di Desa Perpat, Kuala Rompin, disamun tiga lelaki bersenjatakan parang awal hari ini.

Ketua Polis Daerah Rompin DSP Johari Jahaya berkata dalam kejadian pada 2.30 pagi itu, mangsa, seorang ibu tunggal berusia 47 tahun dan anak lelakinya berusia 23 tahun, turut diikat dengan dawai oleh suspek yang memecah masuk ke rumahnya.

Selepas mengikat dua beranak itu, suspek yang berpakaian gelap dan menutup muka dengan baju, menggeledah rumah mangsa dan mengambil barangan berharga lalu melarikan diri, katanya kepada Bernama hari ini.

Johari berkata sejurus kemudian, anak mangsa berjaya melepaskan ikatan dan membuat polis laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Rompin.


Katanya mangsa kerugian wang tunai RM43,000 yang disimpan di dalam sebuah beg, sebuah komputer riba, telefon bimbit dan barangan kemas.

Beliau berkata berdasarkan keterangan mangsa, polis percaya dua daripada suspek merupakan warga asing berdasarkan percakapan mereka manakala seorang lagi adalah penduduk tempatan. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori