Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Pernah Hilang Ingatan, ‘Super...

KUALA LUMPUR - Khairul Idham Pawi memahat sejarah baharu sukan permotoran negara apabila...

PM Britain Terkenang Saat...

LONDON – Perdana Menteri Britain, David Cameron mendedahkan bagaimana gambar yang memaparkan seorang...

Video: Pondan Mengamuk, Suruh...

SEORANG lelaki 'jelmaan' bertindak memuatnaik video memaparkan dirinya memaki hamun seorang wanita bertudung...

Kehadiran Najib Di Putatan...

PUTATAN - Lebih 100 peniaga di Putatan teruja dengan kehadiran Perdana Menteri Datuk...

5 Pelajar Kolej Ditahan Disyaki Terbabit Kes Pecah Kedai

KUANTAN – Lima pelajar kolej antara tujuh ditahan dipercayai terbabit dalam kes dadah dan kejadian pecah kedai di sebuah pusat membeli-belah di sini, Isnin lepas.

Kesemua suspek termasuk dua pelajar wanita, tiga pelajar lelaki, seorang bekas pelajar IPT dan seorang buruh, berusia lingkungan 19 hingga 21 tahun.

Ketua Polis daerah Kuantan ACP Abdul Aziz Salleh berkata polis menahan seorang pelajar lelaki di hadapan kolejnya di Semambu dekat sini pada 11 pagi, Isnin lepas berkaitan kejadian pecah kedai pada Ahad lalu.

Katanya susulan tangkapan itu, polis membuat pemeriksaan di rumah pelajar itu di Indera Mahkota 8 di sini dan menemui barang-barang yang dipercayai dicuri di kedai tersebut iaitu tiga komputer riba, empat notebook, enam kamera digital GoPro dan enam telefon bimbit.

“Hasil soal siasat ke atas suspek juga mendapati seorang rakannya yang dipercayai turut terlibat berjaya diberkas di hadapan sebuah bank di Jalan Beserah sejurus kemudian dan berjaya merampas sebuah lagi telefon bimbit yang dicuri mereka,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Abdul Aziz berkata ekoran tangkapan itu polis menyerbu sebuah rumah di Taman Polo di sini kira-kira 2 petang hari yang sama dan memberkas lima lagi suspek iaitu tiga lelaki dan dua wanita.

Menurutnya hasil pemeriksaan dalam rumah teres setingkat itu polis menemui ganja seberat 1.6 kilogram dianggarkan bernilai RM3,000.

“Ujian air kencing mendapati empat daripada pelajar itu positif dadah dan polis percaya suspek turut mengedar ganja tersebut secara kecil-kecilan,” katanya.

Abdul Aziz berkata kesemua suspek kini direman di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan sehingga Isnin depan untuk siasatan lanjut. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori