Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

‘P.Ramlee Singapura’ Meninggal Dunia...

SINGAPURA - Jika di Malaysia, ada Musly Ramlee yang cukup sinonim kerana sering...

Pantai Tanjung Dawai Dicemari...

SUNGAI PETANI : Pantai Tanjung Dawai, Merbok di sini yang sepatutnya indah setiap...

“Kami Mohon Maaf, Henti...

KUALA TERENGGANU - Bagi bekas pesakit Covid-19, seperti Mohd Adli Mohamad dan anggota...

UiTM Lancar Program Diploma...

PETALING JAYA - Dalam usaha meningkatkan tahap profesional pemain bola sepak negara, Universiti...

Jenama Produk Kepada Pengguna Menerusi MAHA

SERDANG – Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia (MAHA) 2014 perlu digunakan sebaik mungkin oleh usahawan wanita sebagai landasan bagi menjenamakan produk masing-masing dalam kalangan pengguna.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Rohani Abdul Karim berkata MAHA merupakan tempat terbaik bagi usahawan wanita mencabar keupayaan diri untuk bersaing dalam arena keusahawanan di lokasi yang mempamer dan menjual produk yang kebanyakannya turut dijual peniaga lain.

“Berniaga di MAHA juga memerlukan mereka mencungkil sepenuhnya bakat yang ada untuk menginovasikan produk agar dapat diketengahkan dalam persaingan.

“Dengan itu, usahawan-usahawan ini boleh mencipta nama seterusnya menjenamakan produk mereka ke pasaran lebih luas, sekali gus mengupayakan ekonomi di kalangan wanita,” katanya kepada pemberita selepas melawat pameran itu di Tapak Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS) di sini hari ini.

Beliau berkata berdasarkan pemerhatian, penglibatan usahawan wanita pada pameran yang diadakan setiap dua tahun sekali itu amat membanggakan dan memberangsangkan.


Rohani berkata kebanyakan produk yang dijual juga dilihat boleh menarik keyakinan pembeli untuk berbelanja berdasarkan inovasi dan cara pembungkusan yang dibuat.

Bagi memastikan keyakinan dalam kalangan wanita terus meningkat untuk menceburi bidang keusahawanan dan berani menyertai pameran perniagaan, Rohani berkata kementeriannya akan terus memberi galakan melalui pelbagai program latihan dan motivasi.

“Sebagai kementerian yang dekat dengan wanita, kami akan membantu melalui latihan dan ceramah motivasi agar para usahawan ini lebih berkeyakinan dengan apa yabg dilakukan,” katanya.

Pameran selama 11 hari yang akan berakhir pada Ahad menyasarkan kehadiran 3.5 juta pengunjung dengan sasaran nilai jualan barangan berjumlah RM200 juta. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori