Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

BPN Bantuan Tunai Terbesar...

KUALA LUMPUR - Bantuan Prihatin Nasional atau BPN berjumlah RM18 bilion yang memanfaatkan...

16 Ditahan Dipercayai Pengikut...

KUALA LUMPUR - Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) menyerbu sebuah premis dipercayai...

Banjir Di Melaka Beransur...

MELAKA - Situasi banjir di Melaka beransur pulih dengan hanya tinggal 49 mangsa...

Publika Dibanjiri Peminat 16...

MENDAPAT sambutan hangat di YouTube, peminat muzik hip hop tempatan nyata teruja apabila...

Kereta Sport Lumba Merempit Dicekup Polis

GUANGZHOU – Polis wilayah Guangdong, China menyita 12 buah kereta sport mewah dari Hong Kong ‘merempit’ selama dua hari berturut-turut di sebatang jalan sejauh 22 kilometer antara bandar raya Dongguan dan Shenzen dekat sini, lapor akhbar tempatan hari ini.

Dalam operasi terbesar bagi membanteras pelumba haram dari pulau bekas jajahan British itu yang kebetulan berjiran dengan wilayah tersebut, kesemua suspek warga Hong Kong berusia daripada 38 sehingga 62 tahun, dipercayai memecut sehingga 250 kilometer sejam.

Ini bermakna dengan kelajuan itu, mereka mampu bergerak antara dua bandar raya tersebut dalam masa cuma enam minit dan laluan itu dipilih kerana lebih lebar, lurus dan jauh berbanding lebuh raya standard di Hong Kong yang agak terhad untuk memecut laju.

Antara model kereta dirampas ialah Ferrari, McLaren dan Lamborghini manakala jurucakap polis tempatan berkata, ia merupakan perlumbaan paling besar penyertaan yang pernah disaksikan pihak polis sendiri selain amat berbahaya kepada nyawa pemandu lain.

“Ia betul-betul macam aksi litar lumba di Monaco dengan panorama pantai yang cantik tetapi kami akan mendakwa mereka atas tuduhan memandu secara berbahaya,” tegas jurucakap polis yang hanya mahu dikenali sebagai Wang. – Agensi

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori