Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Imam Rayu Bebaskan 4...

Seorang Imam terkenal di Britain membuat rayuan kepada mahkamah untuk membebaskan empat individu...

SPRM Perlu Masa 8...

KUALA LUMPUR - Sepasukan pegawai dan anggota Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengambil...

BN Bersedia Jika Pilihan...

SEMPORNA - Timbalan Ketua Penerangan UMNO Sabah Datuk Ramlee Marahaban berkata UMNO dan...

Malaysia Tak Pernah Guna...

KUALA LUMPUR - Vaksin denggi pertama di dunia iaitu Dengvaxia yang didakwa boleh...

Rashid Sidek Diberi Amaran Keras Oleh BAM

Kuala Lumpur – Hanya amaran lisan. Itulah tindakan dikenakan ke atas ketua jurulatih perseorangan negara, Rashid Sidek berikutan tindakannya mengeluarkan kenyataan secara terbuka mengenai keputusan menarik diri daripada menjadi ketua pasukan ke Sukan Komanwel 2014 Glasgow, Julai lalu.

Semalam, Jawatankuasa Disiplin dan Peraturan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) memanggil jurulatih berkenaan ke ibu pejabat BAM di Stadium Juara, Bukit Kiara untuk memberi penjelasan mengenai kenyatannya itu.

Perbicaraan yang dijalankan semalam dipengerusi Naib Presiden BAM Senator Datuk V Subramaniam selain ahli majlis, Datuk Jahaberdeen YM Mohamed Yunos, Penolong Setiausaha Kehormat Mohd Shah Hashim dan Setiausaha Kehormat Persatuan Badminton Selangor Jadadish Chandra.

Rashid ketika ditemui enggan mengulas panjang mengenai perkara itu kerana semuanya sudah selesai dan hukuman sudah dikenakan ke atasnya.

“Saya pun diberikan amaran keras. Selepas ini saya perlu lebih berhati-hati sebelum membuat kenyataan,” katanya.

Dalam pada itu, Subramaniam enggan menjelaskan amaran keras yang dikenakan ke atas Rashid, termasuk atas sebab apa jurulatih itu dipanggil.


“Kami sudah terima penjelasan Rashid dan beliau mengaku kesilapannya. Ini perlu dijadikan pengajaran kepada jurulatih lain agar mematuhi peraturan ditetapkan BAM.

“Atas sebab apa Rashid dikenakan amaran tidak perlulah saya ulas kerana kami di BAM adalah seperti satu keluarga dan tidak perlu panjangkan lagi perkara ini,” katanya.

Rashid yang sudah membimbing skuad negara lebih 10 tahun sebelum ini diberikan surat tunjuk sebab atas tindakannya membuat kenyataan media menarik diri daripada menjadi ketua pasukan ke Glasgow namun menjawabnya sebelum berlepas ke Kejohanan Dunia di Copenhagen, Denmark, Ogos lalu.

Bekas pemain perseorangan negara itu juga mengakui itu kali pertama beliau dikenakan tindakan sedemikian sepanjang berkhidmat sebagai jurulatih kebangsaan.
myMetro Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori