Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Raja Muda Selangor Serah...

SHAH ALAM - Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah Sultan Sharafuddin Idris Shah...

Mahfuz Ke Blok Bebas...

KUALA LUMPUR - Tempat duduk Anggota Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar akan...

Peminat ‘Sound’ Prestasi, Safee...

Minat rakyat negara ini terhadap prestasi sukan bola sepak tempatan yang semakin memuncak...

Muhammad Hakimi Raih Emas...

SINGAPURA - Atlet olahraga, Muhammad Hakimi Ismail melakar sejarah tersendiri apabila berjaya menamatkan...

Ahli PKR Mahu Azmin Ali Ketuai Parti?

DESAS-desus mengenai usaha untuk menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Mohamed Azmin Ali dalam kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mula diperkatakan ramai ahli parti itu sejak kebelakangan ini.

Sebilangan ahli PKR terutama berketurunan Melayu mula melihat Mohamed Azmin yang juga Menteri Besar Selangor lebih layak menjadi Ketua Umum atau Presiden parti berbanding Anwar dan isterinya bagi memastikan PKR kembali dipercayai rakyat.

Ahli PKR terbabit mulai sangsi dengan liabiliti gaya kepimpinan Anwar yang dilihat lebih cenderung kepada konsep `kekeluargaan dan rakan-rakan’ serta keras kepala’.

10802057_10202026569705809_721192551557487471_n

Sumber dalaman PKR memberitahu mynewshub.cc, ramai ahli PKR resah dengan cara Anwar mengendalikan beberapa isu dalam pemilihan parti itu pada pertengahan tahun ini selain kecewa dengan pelaksanaan Langkah Kajang.

Menurut sumber itu, pendekatan Anwar dengan institusi beraja dalam isu jawatan Menteri Besar Selangor turut mendatangkan keresahan dalam kalangan ahli mengenai hala tuju parti itu dalam menjamin kelangsungan politik PKR.

“Semasa Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) Anwar pilih calon pun berdasarkan kawan-kawannya. Dia buat Langkah Kajang pun ramai tidak tahu. Cuma Anwar dengan beberapa orang kepercayaannya merancang `projek’ itu.

“Sekarang `team’ Wan Azizah ( Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail) tengah rungsing dengan Azmin (Mohamed Azmin),” katanya kepada mynewshub.cc baru-baru ini.


Sumber itu memaklumkan, kem Wan Azizah yang juga isteri Anwar sedang berusaha memastikan pemimpin yang akan menerajui PKR jika Ketua Pembangkang itu disumbat ke dalam penjara kerana kes liwat adalah anaknya, Nurul Izzah.

Namun, sebilangan ahli PKR terbabit tidak mahu Nurul Izzah menjadi ketua PKR yang seterusnya sebaliknya lebih percaya kepada kemampuan Azmin menjadi Ketua Umum parti.

Mengata dulang paku serpih. Nampaknya perebutan kuasa dan cah keting dalaman PKR jauh lebih teruk daripada UMNO dan parti-parti komponen Barisan Nasional (BN).

Apa agaknya yang akan berlaku kepada parti PKR jika Mahkamah Rayuan memutuskan Anwar kembali dalam penjara nanti.

VIDEO LAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori