Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Omicron: Kanak-Kanak 8 Tahun...

KUALA LUMPUR : Kes pertama varian yang dibimbangi (VoC) Omicron melibatkan rakyat tempatan...

DUN Sarawak Lulus Rang...

KUCHING - Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak hari ini meluluskan Rang Undang-Undang Pengagihan...

Melaka Peruntuk RM750,000 Untuk...

MELAKA - Kerajaan negeri Melaka memperuntuk kira-kira RM750,000 untuk disumbangkan kepada 1,500 orang...

Bertuah.. Kucing Gebu Ini...

KUCING gebu ini mungkin antara kucing peliharaan paling bertuah di dunia. Mana tidaknya, kucing...

Lawyers For Liberty Dakwa PAS Obses Seks, Hudud Zalim

Badan bukan kerajaan (NGO) Lawyers for Liberty melalui Pengarah Eksekutifnya Eric Paulsen hari ini, mengatakan bahawa hukum undang-undang Hudud adalah zalim dan tidak berperlembagaan.

Menerusi Twitter, Eric berkata dia tak faham mengapa PAS tetap mahu laksanakan hukum Hudud dan mendakwanya satu obsesi kepada parti yang berlandaskan Islam itu.

MENARIK – HUDUD : PAS Tidak Akan Tunduk Kepada DAP 

HududZalim_1

Dalam satu tweet lain, Eric berkata PAS obses dengan seks apabila memasukkan peruntukan larangan bersetubuh dengan isteri melalui dubur atau liwat dalam hukum Hudud yang dicadangkan mereka, seterusnya menimbulkan persoalan sama ada hudud dan Islam adalah berkaitan dengannya (seks).

Hudud_2

Kelantan akan membentangkan pindaan dalam Rang Undang-Undang Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaah 2014) dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, 29 Disember depan.

Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob menerusi sidang media berkata, pembentangan dibuat bagi membolehkan satu rang undang-undang persendirian dibawa ke sesi sidang Dewan Rakyat akan datang.

Hadir sama dalam sidang media tersebut adalah Speaker DUN Kelantan Datuk Abdullah Yaakob dan exco negeri Datuk Abdul Fattah Mahmood.


Bernama pada 30 November melaporkan, Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, Jawatankuasa Teknikal Pusat mengenai hudud akan bermesyuarat pada bulan ini untuk merumus dan mencadangkan kepada kerajaan negeri serta pusat bagi memastikan ia dapat direalisasikan tahun depan.

Eric dilihat sependapat dengan DAP yang jelas tidak mahu hukum Hudud dilaksanakan di negara ini kerana pada parti itu, ia tiada dalam Perlembagaan Persekutuan.

Bagi kerajaan pusat pula, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, terserah kepada Kelantan bila mahu membentangkan perkara itu (hudud) di Parlimen.

Berkenaan Rang Undang-Undang Hudud yang akan dibentangkan, antara pindaan yang dibuat adalah larangan melakukan liwat ke atas isteri yang boleh membawa hukuman di bawah Takzir. – MYNEWSHUB.CC

Oleh : IBNU K 

Video Ustaz Kazim Elias Berkenaan Hudud

http://youtu.be/QuCvQuFCndA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori