Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

SST: Bayar Sebelum 30...

PUTRAJAYA - Para peniaga yang telah berdaftar di bawah Cukai Jualan dan Perkhidmatan...

Indeks Gaji Nasional Ukur...

PUTRAJAYA - Kementerian Sumber Manusia akan memulakan kajian untuk membangunkan Indeks Gaji Kebangsaan...

Didakwa Mesra Putra Amaris,...

USAHAWAN kosmetik terkenal, Datuk Seri Vida masih enggan ulas lanjut status dan hubungannya dengan...

Pesawat MAB Dari London...

LONDON - Kecekapan juruterbang berjaya menyelamatkan sebuah pesawat Malaysia Airlines Berhad (MAB) daripada...

PKR Desak SPRM Siasat Abdul Khalid

KUALA LUMPUR – Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berhubung isu pemberian pampasan sebanyak RM2.6 juta kepada lapan pembantu beliau.

Naib Presiden PKR, Shamsul Iskandar Mohd. Akin berkata, siasatan perlu dibuat berikutan pendedahan kerajaan Selangor pembayaran itu dilakukan tidak mengikut terma dan prosedur sewajarnya.

“Pendedahan ini sememangnya sesuatu yang amat mengejutkan lantaran sebelum ini Abdul Khalid sering disifatkan oleh para penyokongnya sebagai seorang pemimpin yang amanah, bersih dan berintegriti.

“Bagaimanapun pendedahan oleh kerajaan Selangor jelas membayangkan bahawa wujud kecurangan dan salahlaku tatakelola di dalam proses pembayaran pampasan kepada para pegawai Abdul Khalid,” dakwanya dalam satu kenyataan hari ini.


Sehubungan itu, Shamsul Iskandar berkata, beliau menuntut SPRM menjalankan siasatan menyeluruh ke atas perkara itu dan bertindak secara adil dan telus tanpa memilih bulu.

Beliau turut berharap pentadbiran kerajaan Selangor masa kini mencari kaedah serta penyelesaian terbaik untuk mendapatkan semula wang pampasan tersebut untuk dimanfaatkan bagi kepentingan rakyat.

  • Lagi berita berkaitan:
  • PKR

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori