Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Rusia Bebas Juruterbang Ukraine

KIEV - Juruterbang Ukraine, Nadiya Savchenko kembali ke tanah air semalam selepas hampir...

RISDA Lancar Pelan Tingkat...

REMBAU - Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) melancarkan pelan Program...

558 Rakyat Malaysia Selamat...

PUTRAJAYA - Seramai 558 orang rakyat Malaysia selamat tiba di Malaysia dari Chennai...

Tiga Mayat Nahas QZ8501...

Memasuki hari kelapan operasi mencari dan menyelamat mangsa pesawat AirAsia Indonesia QZ8501, tiga...

7 Pelumba Basikal T’ganu Berentap Di Indonesia

KUALA TERENGGANU – Persatuan Lumba Basikal Terengganu (PLBT) menghantar tujuh pelumba menyertai Kejohanan Lumba Basikal LCC Grand Prix Indonesia ke-2 di Semarang, Indonesia bermula 16 hingga 22 Disember ini.

Tujuh pelumba itu diketuai Afiq Huznie Otham, Sharul Afham Rosdi, Asyraf Naim Ying, Nur Aiman Zariff, Zulhilmi Hadi Zulkurnain, Ummi Hamimah Mohd dan Aimi Iwasaki M Moritoshi.

Ketua jurulatihnya, Syed Mohd Hussaini Syed Mazlan, berkata pihaknya menghantar dua pelumba wanita dan lima lelaki untuk kejohanan itu.

Katanya, kejohanan itu juga adalah perlumbaan pemanas badan kerana ada dalam kalangan tujuh pelumba baru kembali ke pangkuan pasukan berikutan memberi tumpuan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) baru-baru ini.

“Kesemua tujuh pelumba ini juga adalah atlet yang akan membawa cabaran kontinjen Terengganu di temasya Sukan Malaysia (SUKMA) tahun depan dan SUKMA Sarawak 2016 nanti.

“Kita harap kejohanan ini dapat memberi pendedahan berguna kepada mereka untuk bangkit semula selepas lama tidak beraksi di pentas luar negara,” katanya di sini, semalam.


Ditanya sasaran di kejohanan itu, Syed Mohd Hussaini berkata, pihaknya memang mahu memperolehi keputusan terbaik pada perlumbaan itu nanti.

“Kita tengok dulu laluan macam mana, tetapi Insya-Allah kami buat yang terbaik di sana nanti.

“Saya yakin dengan beberapa pelumba yang baru pulang menyertai perlumbaan di Sarawak baru-baru ini dapat menyinar sekali gus mengharumkan nama Terengganu,” katanya. – BH Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori