Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Kerajaan Beri Komitmen Penuh...

KUALA LUMPUR — Kerajaan memberi komitmen penuh untuk membina satu juta rumah mampu...

Semua Angkara Agenda Politik...

KUALA LUMPUR - Pendakwah antarabangsa, Dr. Zakir Naik mendakwa, kenyataan beliau berhubung isu...

Ringgit Dibuka Rendah Berbanding...

KUALA LUMPUR – Ringgit rendah berbanding dolar US dalam dagangan awal hari ini...

Rosnah Shirlin Dilantik Penasihat...

KUALA LUMPUR - Bekas Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Rashid Shirlin dilantik sebagai...

Tukang Pacak Bendera Lebih Mulia Daripada Pemimpin PAS

KUALA LUMPUR – Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Suhaizan Kayat menyindir segelintir pihak dalam parti itu yang beranggapan diri mereka lebih mulia daripada orang lain.

Beliau membuat sindiran itu dengan menyatakan bahawa seorang tukang pacak bendera PAS kadang-kala jauh lebih mulia daripada pemimpin parti tersebut.

“Jangan ada dalam kalangan kita merasa lebih mulia dari orang lain. Tukang pacak bendera lebih mulia dari seorang pemimpin jika ada keikhlasan,” sindirnya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai merujuk kepada konflik dalaman yang sedang melanda parti PAS waktu ini melibatkan perdebatan isu di antara golongan ulama dan profesional dalam parti itu.


Semalam Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kepimpinan tertinggi PAS mesti terdiri daripada golongan ulama kerana dasar dan sumber tertinggi rujukan parti itu adalah al-quran, hadis, ijmak dan qisas.

Justeru, Tuan Ibrahim meminta ahli PAS memperteguhkan gagasan kepimpinan ulama dalam parti kerana golongan itu yang boleh meletakkan sumber berkenaan dalam memperkukuhkan hujah dan pandangan.

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori