Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

MPAJ Guna Taktik Menyamar...

KUALA LUMPUR -  Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) berjaya menumpaskan satu sindiket perjudian...

Banjir Di Baling: Risda...

BALING : Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (Risda) akan membantu seramai...

Macau Scam: Polis Thai...

BANGKOK - Polis Thai menyelamatkan seorang wanita Malaysia berusia 19 tahun yang dipukul...

Asam Laksa P.Pinang Antara...

HANOI - Asam laksa Pulau Pinang dari Malaysia disenaraikan antara 50 hidangan terbaik...

DAP Terang-Terangan Nak Singkirkan Hadi Awang

SETIAUSAHA Agung DAP, Lim Guan Eng terang-terangan mendesak agar PAS disingkirkan daripada Pakatan Rakyat (PR) kerana menyifatkan Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang seorang yang tidak bermaruah.

Dalam kenyataan dilaporkan Agenda Daily, pelbagai penghinaan dilemparkan Guan Eng terhadap Hadi yang turut dituduh bekerjasama dengan UMNO.

“Pengkhianatan Hadi terhadap keputusan bersama yang dibuat dalam Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat atas pencalonan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal Pakatan Rakyat untuk jawatan Menteri Besar Selangor, sehingga mengakibatkan krisis besar yang berlarutan dan hampir menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

“Kegagalan Hadi untuk menepati kata-kata sendiri semasa Majlis Pimpinan PR pada 8 Februari 2015 bahawa Enakmen Kanun Jenayah Syariah II Kelantan 2015 akan dibincangkan pada Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada masa depan;

“Pembentangan Rang Undang-undang Persendirian oleh Hadi pada 18 Mac 2015 tanpa terlebih dahulu membentangkan kepada Jawatankuasa Pusat PAS serta Majlis Pimpinan PR.


“DAP tidak boleh berkerjasama dengan Presiden PAS seperti Hadi Awang yang tetap bertindak secara tidak jujur dan tidak bermaruah. DAP hilang kepercayaan dan keyakinan pada Hadi dan akan memutuskan hubungan serta menghentikan kerjasama dengan beliau,” kata Guan Eng yang diketahui umum, berkawan baik dengan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

Kemelut dalam kepimpinan PR semakin memuncak apabila DAP dengan angkuh mengkritik PAS kerana tetap mahu meneruskan pelaksanaan Hudud di Kelantan walaupun tidak dipersetujui rakan komponen DAP dan PKR.

– MYNEWSHUB.CC

https://www.youtube.com/watch?v=3AHZH5oaZmQ

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori