Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

36,000 Buka Akaun SSPN1M...

KUALA LUMPUR - Skim Simpanan Pendidikan Nasional 1Malaysia (SSPN1M) mendapat sambutan menggalakkan dengan...

Elak Bayar Saman Trafik...

ORANG ramai yang mahu menjelaskan saman kesalahan trafik disarankan mengikuti saluran yang betul tanpa...

SPRM Cari Abdul Razman,...

KUALA LUMPUR - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang mengesan dua lelaki bagi...

Polis Buru Suspek Utama...

LAHAD DATU - Polis masih memburu suspek utama seorang lelaki yang terlibat dengan...

PRK Chempaka: 1,020 Pegawai, Anggota Polis Bertugas Esok

KOTA BHARU – Polis Kelantan menempatkan sejumlah 1,020 pegawai dan anggota bagi mengawal keselamatan pada hari pengundian pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka yang akan berlangsung esok.

Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim berkata kesemua pegawai dan anggotanya mula bertugas seawal 5.30 pagi terutama di sembilan buah lokasi pengundian yang ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya.

“Pengundi jangan khuatir kerana polis sentiasa ada di pusat mengundi. Jika mereka menghadapi masalah, maklum kepada polis yang bertugas,” katanya pada sidang akhbar di Markas Batalion 8 Pasukan Gerakan Am Pengkalan Chepa di sini, hari ini.

Sembilan lokasi pengundian itu ialah di Sekolah Kebangsaan (SK) Pulau Gajah, SK Sabak, SK Parang Puting, SK Kem, SK Che Deris, SK Seri Chempaka, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Badang, SMK Pengkalan Chepa, dan Sekolah Menengah Agama Tengku Amalin A’ishah Putri Chempaka.

Mazlan berkata pihaknya juga akan menempatkan lebih ramai anggota di beberapa kawasan panas yang dikenal pasti kerana dijangka perayu undi dari luar negeri ini akan turun merayu undi.


Selain itu, beliau berkata polis tidak menerima sebarang laporan daripada mana-mana pihak berhubung kesalahan mengikut Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Sejumlah 20,390 pengundi akan keluar menunaikan tanggungjawab mereka esok dalam pilihan raya kecil yang menyaksikan pertandingan lima penjuru antara calon PAS dan empat calon Bebas.

PAS diwakili Ketua Urusan Ulama PAS DUN Chempaka Ahmad Fathan Mahmood@Mahamad, 42.

Empat calon Bebas terdiri daripada bekas pensyarah Izat Bukhary Ismail Bukhary, 48, bekas Naib Presiden Perkasa Kelantan Sharif Mahmood, 59, Yang Dipertua Pertubuhan Keturunan Paduka Raja Cik Siti Wan Kembang Fadzillah Hussin, 55, dan pesara Kementerian Kesihatan Aslah Mamat, 64. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori