Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Percukaian Elemen Penting Pulihkan...

Pandemik Covid-19 memberi kesan besar terhadap ekonomi dunia dan Malaysia tidak terkecuali.Ikuti Mynewshub: TelegramNilai...

AS Cuba Halang Turki...

PENGHANTARAN pesawat pejuang generasi baharu F-35 ke Turki akan berlangsung pada 21 Jun...

Polis Bongkar Makmal Proses...

IPOH - Polis membongkar makmal memproses dadah yang berselindung di sebalik aktiviti penternakan...

M. Daud Kilau Rindukan...

KUALA LUMPUR - Raja Gelek Malaysia, Datuk M. Daud Kilau mengukir senyuman terharu...

Saranan ‘Masak Sendiri Elak GST’ Dimanipulasi – Ahmad Maslan

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan meminta semua pihak berhenti memanipulasikan kenyataannya yang menyarankan agar pelajar universiti memasak sendiri dari makan di luar bagi mengelakkan bebanan GST.

Ujar Ahmad, kenyataan tersebut yang dilontarkannya dalam satu majlis di UiTM, Shah Alam, semalam (Sabtu) merujuk kepada pelajar yang menyewa di luar kawasan kampus sahaja.

Memetik kenyataan beliau dalam portal Astro Awani, “Saya berucap dua jam 45 minit, saya sebut macam-macam dan mereka hanya ambil satu ayat sahaja iaitu mengenai masak sendiri.

[BERKAITAN: Perlaksanaan GST Semakin Stabil – KPDNKK]

48049007

“Saya tidak kata masak di kampus, saya kata masak sendiri, lebih setengah pelajar tinggal di rumah sewa dan saya sarankan mereka untuk masak sendiri.

“Saranan itu bukan untuk pelajar yang duduk di dalam kampus. Kita juga sudah nasihatkan pengusaha kafe di dalam kampus untuk menjual dengan harga berpatutan.”

Gesaan tersebut dikeluarkan Ahmad setelah ia mendapat kritikan ramai yang mempertikaikan saranan ‘masak sendiri’ kerana kekangan dari pihak kampus yang melarang pelajar kolej memasak.

Dalam kemas kini terbaru di laman Twitter rasminya, Ahmad turut membuat justifikasi lanjut tentang pendapatnya sebelum ini.


Menghampiri usia dua minggu perlaksanaan sistem Cukai Barangan dan Perkhidmatan, rata-rata masyarakat masih keliru dan tidak memahami aturan ia dicaj terhadap produk yang dibeli.

Anda boleh merujuk pautan bawah bagi penerangan selanjutnya berkenaan GST.

[BACA INI]

[BACA INI]

– MYNEWSHUB.CC

Wacana Anjuran Sinar Harian Bertajuk, GST- Siapa Untung Siapa Rugi

https://www.youtube.com/watch?v=HVL3dlgahLs

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori