Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Malaysia Catat Lebih 20...

KUALA LUMPUR - Seramai 20.1 juta pelancong antarabangsa berkunjung ke Malaysia sepanjang tahun...

Dayang Nurfaizah Dan Diana...

SEBENARNYA, agak jarang kita mendengar cerita tidak enak mengenai penyanyi hitam manis, Dayang...

Tanah Runtuh: SAR Baki...

HULU SELANGOR – Operasi mencari dan menyelamat (SAR) seorang kanak-kanak lelaki diteruskan pada...

Korek Pasir Haram Di...

PULAU PINANG – Siapa yang bertanggungjawab mengorek pasir di perairan Jelutong yang sedang...

MPKj Mahu Lelong 4,733 Hartanah Milik Penduduk Kajang!

KUALA LUMPUR – Seramai 4,733 pemilik harta di Kajang, Selangor berhadapan risiko hartanah mereka dilelong kerana gagal menjelaskan bil cukai taksiran tertunggak kepada Majlis Perbandaran Kajang (MPKj).

MPKj dalam satu kenyataan media memberitahu, pihaknya telah menyerahkan nama 4,733 pemilik harta terbabit yang mempunyai nilai tunggakan terkumpul sebanyak RM13,877,538 kepada peguam panel untuk tindakan lanjut.

“Tindakan dibawah Seksyen 156, Akta Kerajaan Tempatan 1976 (Akta 171) iaitu proses tuntutan melalui mahkamah dan tindakan di bawah Seksyen 151 akta yang sama iaitu tindakan untuk melelong hartanah mereka.

” Tindakan tegas itu akan dilaksanakan secara berterusan sehingga semua pemilik harta menjelaskan semua tunggakan tersebut. dijelaskan oleh pemilik harta,” kata kenyataan itu hari ini.


Justeru, MPKj menggesa semua pemilik harta di Kajang supaya segera menjelaskan bil cukai taksiran mereka kerana pihaknya akan mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang ingkar.

“MPKj mengingatkan semua pemilik harta supaya menjelaskan tunggakan cukai taksiran dengan segera bagi mengelakkan dari dikenakan tindakan undang-undang yang lebih keras termasuk `Ops Sita’ harta alih yang sedang giat dilaksanakan,” tegas MPK. – mynewshub.cc

https://www.youtube.com/watch?v=Ndtks-zcbUo

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori