Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Bukan Islam Perlu Terima...

KUALA LUMPUR - Bukan Islam perlu berlapang dada dan memberi peluang kepada undang-undang...

Golongan Pendidik Di Sabah...

KOTA KINABALU - Pengarah Jabatan Pendidikan Sabah, Datuk Maimunah Suhaibul minta agar semua...

Nafi Gambar Tular Warga...

LANGKAWI - Sebuah agensi pelancongan menafikan dakwaan kononnya gambar yang tular dalam media...

Kantoi Bangla Diberi MyKad:...

KUALA LUMPUR - Pihak berkuasa telah mengambil keterangan wanita yang menggunakan profil Facebook...

Kalau Bapa Masih Ada – PAS Tak Jadi Macam Sekarang – Nik Abduh

pas 1

KUALA LUMPUR – Anak bekas Mursyidul Am PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, PAS pada hari ini sudah begitu teruk musnahnya sehingga ada di kalangan pemimpin parti itu sanggup membawa pemimpin kafir seperti Lim Kit Siang untuk berucap di Kota Bharu bagi menolak hukum Allah (hudud).

Tindakan itu katanya dibuat oleh pihak-pihak yang selama ini seolah-oleh tidak sabar menanti ayahanda beliau meninggal dunia.

Beliau yakin, sekiranya ayahanda beliau (Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat) masih hidup, tidak akan ada mana-mana pemimpin PAS yang akan berani bertindak demikian.

“Mereka kata, sejak PAS kehilangan TGNA rahimahuLlah, PAS berubah begitu cepat sekali seolah-olah ada golongan yang menanti-nanti kematian itu.

“Saya jawab, ya. Jika ada TGNA, tiada pemimpin PAS yang berani membawa dan bersama LKS ke Kota Bharu untuk berceramah menolak hukum Allah,” katanya hari ini.

Beliau meluahkan kekecewaan yang mendalam itu melalui akaun Facebook miliknya sebentar tadi.

Semalam, Lim Kit Siang secara berani dan terbuka berucap menolak Hudud di hadapan ribuan penyokong dan ahli PAS dalam program Ceramah Perdana Kukuhkan Pakatan Hancurkan Barisan anjuran Pas Kawasan Kota Bharu di Padang Perdana.


Antara baris ayat mengalahkan ulamak masyhur yang disebut Kit Siang adalah seperti berikut;

“Saya baca bila saya ke Jordan. Saya baca adalah saujana-saujana dan ustaz dan ulama Islam ada berpendapat bahawa hudud sebahagian kecil daripada undang-undang syariah dan ia mempunyai syarat sebelum ia dilaksanakan.

“Ketua Persatuan Ulama Islam Dunia, Syeikh Yusuf Al-Qardhawi ada berpendapat bahawa kalau undang-undang syariah tidak boleh dilaksanakan maknanya masa tidak sampai untuk melaksanakan, ataupun tidak ada keutamaan. Bukan saya kata, itu yang saya baca,”.

mynewshub.cc

Dalam pada itu, Nik Abduh dalam status yang sama berdoa agar Allah swt mengukuhkan istiqamah ahli PAS agar mereka meneruskan perjuangan ayahanda beliau bersama dengan Presiden parti yang masih berjuang bersungguh-sungguh menentang badai penipuan yang sedang melanda dalaman PAS.-MYNEWSHUB


Sebagai orang Islam…. admin malu dengan kesungguhan seorang yang bukan Islam mempertahankan Tabung Haji dan 1MDB dengan menggunakan akal dan bukanya emosi…sudah tentu dia banyak membaca …. sebab itu dia dapat membezakan pelaburan sah oleh sebuah syarikat hartanah dengan apa yang kononnya bailout…apakah kita masyarakat Islam berpegang kepada wahyu pertama yang menyeru kita agar membaca? Atau kita hanya membaca bahan-bahan yang disusun rapi sebagai satu bentuk propaganda oleh pahlawan keyboard DAP? Ingat bagaimana hebatnya isu pengundi Bangla dimainkan sehingga ramai yang bersungguh percaya….hanya selepas emosi tenang baru ramai dapat berfikir secara rasional…namun kemusnahan dan sikap memperbodohkan diri sendiri sudah pun berlaku masa kesedaran datang berkunjung dalam jiwa….BACALAH:

Bagaimana Seorang Bukan Islam Pertahankan TH Dan 1MDB

  • Lagi berita berkaitan:
  • Hudud

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori