Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Banjir Kilat Cetus Panik

GEORGETOWN - Pulau Pinang dilanda kesesakan lalu lintas luar biasa susulan banjir kilat...

Ahli Parlimen Kuching Kecam...

Tindakan Anggota Parlimen Kuching Chong Chieng Jen dari parti DAP, yang mengecam lagu...

PN Tanding 169 Kerusi...

Kuala Lumpur : Perikatan Nasional (PN) akan bertanding di 169 kerusi Parlimen dan...

830,000 Saman Belum Dijelaskan...

KUALA LUMPUR - Sebanyak 838,510 saman tertunggak belum dijelaskan oleh pemandu warga asing...

MB Perlis Sifat Anggota Sindiket Pemerdagangan Sebagai Kejam

KANGAR – Menteri Besar Datuk Seri Azlan Man menyifatkan pihak yang terbabit dengan kematian mangsa sindiket pemerdagangan manusia sebagai kejam dan tidak berhati perut.

“Tindakan mereka terhadap orang-orang yang tidak bersalah tidak boleh dilepaskan. Saya mahu pihak-pihak yang bersekongkol dengan sindiket ini juga ditangkap dan didakwa di mahkamah.

“Pihak berkuasa yang berkenaan hendaklah menyisat secara menyeluruh untuk mengemukakan bukti. Jika perlu kakitangan Jabatan Perhutanan disiasat,” katanya dalam satu kenyataan media.

Mengikut kenyataan itu, Azlan berkata oleh kerana kubur-kubur telah ditemui adalah wajar pihak berkuasa memastikan mayat-mayat tersebut dikebumikan dengan penuh penghormatan.

Beliau melahirkan kecurigaannya kemungkinan penduduk tempatan bersekongkol dengan penceroboh asing berdasarkan jumlah kubur yan banyak ditemui di kem-kem haram sebelah Malaysia di Bukit Wang Burma yang hampir dengan sempadan Thailand.


Ketua Polis Negara Tan Khalid Abu Bakar mengumumkan Isnin lepas penemuan 139 kubur di 28 kem di Bukit Wang Burma dipercayai mangsa sindiket pemerdagangan manusia.

Mangsa-mangsa tersebut dipercayai rakyat Bangladesh dan ethnik Rohingya dari Myanmar yang lari dari kekacauan negara mereka untuk bekerja di Malaysia tetapi terperangkap dengan sindiket pemerdagangan manusia. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori