Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Juliana Evans Share Gambar...

TIMBUL desas-desus mengatakan pelakon Juliana Evans kini sudah bersedia untuk berkongsi kisah cintanya...

Keputusan Rosmah Bebas Atau...

KUALA LUMPUR - Keputusan sama ada Datin Seri Rosmah Mansor akan dilepaskan atau...

RON97, RON95 Naik 10...

KUALA LUMPUR - Harga bagi setiap liter RON97 dan RON95 naik 10sen manakala...

Penyusuan Ibu Secara Eksklusif...

WALAUPUN bergelar selebriti popular namun Didie Alias tidak sesekali melupakan tanggungjawab sebagai ibu...

Foto Pegang Anjing & Patung Jesus, Hasnul Dituduh Free Thinker

MUNGKIN nama Hasnul Rahmat bukanlah sebaris dengan pelakon-pelakon popular lain, namun ramai yang mengakui, bakat dimilikinya memang bukan calang-calang.

Membintangi banyak filem antaranya KL Menjerit, Paloh, Lang Buana, Buai Laju-Laju dan Rock, Hasnul pernah beberapa kali tercalon dan menang dalam kategori pelakon pembantu terbaik.

Namun lumrah dunia hiburan, walaupun nama kurang dikenali, setiap tindak-tanduk akan mendapat perhatian umum, kan?

Baru-baru ini, tindakan Hasnul memuat naik dua keping gambar di laman Instagram peribadinya mengundang kecaman netizen apabila ia dilihat melanggar norma kehidupan seorang Islam.

Menerusi gambar pertama, ia menunjukkan Hasnul sedang memegang dua ekor anjing yang duduk di sebelahnya. Tak pasti sama ada Hasnul tak ambil pengajaran dari tindakan terdahulu selebriti lain yang teruk dikutuk kerana berpegangan dengan haiwan tersebut atau dia memang sengaja nak cari publisiti dengan cara demikian.

Dalam post seterusnya pula, ramai mengkritik tindakan Hasnul kerana memasukkan gambar patung Jesus yang dipegangnya. Walaupun kapsyennya hanya terselit gurauan, namun tindakan itu tetap mendapat reaksi negatif.

Untitled


Menerusi ruang komen di Instagram miss_kepoh yang berkongsi foto itu, pengguna menuduh Hasnul sebagai seorang free-thinker, atau dalam bahasa mudahnya, tak berpegang kepada mana-mana ajaran agama.

Nauzubillah, rasanya kalau nak mengkritik pun usahlah sehingga menuduh sesuatu yang tak pasti, tambah-tambah melibatkan perihal sensitif seperti agama.

Apa-apapun, di pihak Hasnul, dia sepatutnya berfikir seribu kali dahulu untuk bertindak sedemikian kerana ia boleh mengundang telahan orang awam. Ya, walaupun itu haknya untuk melakukan apa saja, tapi jangan runsing kalau ada yang mengejinya.

– MYNEWSHUB.CC

Oleh: IZZAT MOHD ANUAR

Hasnul Rahmat – Bila Hati Telah Hitam

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori