Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Anggota Polis Bantu OKU...

BEBERAPA keping gambar yang memaparkan seorang anggota polis sedang membantu seorang lelaki kurang...

Palanivel Perlu Terima Nasihat...

SUNGKAI - Naib Presiden MIC Datuk M.Saravanan meminta Presiden Datuk Seri G. Palanivel...

Pengebom Nekad Bunuh 57...

KABUL - Sekurang-kurangnya 57 mangsa, termasuk wanita dan kanak-kanak maut, manakala 119 cedera...

Kapal Angkasa Luna-25 Terhempas...

MOSCOW: Agensi angkasa lepas Russia, Roscosmos mengesahkan kapal angkasa Luna-25 terhempas di bulan...

Jangan Samakan Nasib Muhyiddin Dengan Anwar! – PKR

KUALA LUMPUR – Parti Keadilan Rakyat (PKR) meminta orang ramai tidak menyamakan pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998 dengan pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada jawatan itu baru-baru ini.

Presidennya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata, pemecatan Anwar daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998 semasa berlaku krisis kewangan Asia dan Muhyiddin berikutan isu 1MDB.

“Pemecatan Muhyiddin tidak serupa dengan pemecatan Anwar walaupun kedua-dua insiden berlaku tatkala Malaysia di ambang krisis,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.

Beliau dipercayai berkata demikian kerana bimbang dengan suara-suara ahli pembangkang yang kini cenderung untuk menyokong Muhyiddin selepas rombakan Kabinet pada 28 Julai lalu.


Wan Azizah dalam pada itu meminta semua pihak supaya menjadikan Dasar Bersama Pakatan Rakyat dokumen rujukan untuk membentuk sebuah muafakat yang kukuh dalam kalangan pemimpin negara.

Ironinya, Dasar Bersama Pakatan Rakyat itu yang menjadi punca kepada pembubaran Pakatan Rakyat apabila ia enggan dipatuhi PAS dan DAP hingga menyebabkan perbalahan besar antara kedua-dua parti itu. – Mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori