Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

PM Menghadap Agong Petang...

KUALA LUMPUR : Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang akan menghadap...

Jutawan Gantung Diri Selepas...

SEORANG jutawan membunuh diri selepas menyesyaki isterinya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain.Beberapa...

Dibaham Buaya, Mayat Mangsa...

Bintulu: Seorang lelaki yang dikhuatiri hilang semasa memasang pukat ikan di kawasan Lubuk...

Pemansuhan Elaun Kritikal Ditangguhkan

KUALA LUMPUR - Pelaksanaan pemansuhan Bayaran Insentif Perkhidmatan Kritikal (BIPK) yang dijadual bermula...

JPJ Tidak Berkompromi Dengan Anggota & Pegawai Lakukan Kesalahan

KUALA TERENGGANU – Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) tidak akan berkompromi dengan mana-mana anggota mahupun pegawainya yang melakukan kesalahan melanggar disiplin termasuk kesalahan jenayah.

Ketua Pengarahnya Datuk Seri Ismail Ahmad berkata pihaknya mempunyai kira-kira 9,000 anggota di seluruh negara dan ada dalam kalangan mereka dikesan melakukan kesalahan disiplin seperti tidak datang kerja, melanggar prosedur dan sebagainya.

“Kita tidak akan bertolak ansur dengan sesiapa yang melakukan kesalahan dan jika mereka ini lakukan perkara yang tidak betul, kena sedia bertanggunjawab. Bagi tindakan tatatertib, sebulan sekali kita akan bersidang.

“Jika kes itu melibatkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), kita akan minta SPRM ambil tindakan,” katanya ketika ditemui pada majlis sambutan Aidilfitri JPJ Terengganu di sini malam tadi.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung tindakan seorang pesara JPJ yang ditahan kerana dipercayai terlibat menjual lesen memandu dan kad pengenalan palsu di Kelantan baru-baru ini.

Katanya biarpun pihaknya memandang serius perkara itu, namun kes itu hanya terpencil dan individu tersebut telah tamat perkhidmatannya bersama JPJ. – BERNAMA

 

  • Lagi berita berkaitan:
  • JPJ

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori