Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Grab Siasat Kes Pemandunya...

GRAB Malaysia dalam kenyataanya berkata pihak mereka kini sedang meneliti insiden di mana...

Usah Gadai RUU 355...

CYBERJAYA - Ahli Parlimen beragama Islam yang tidak menyokong usul pindaan Rang Undang-Undang...

Wanita Tulis Surat Kepada...

SEORANG wanita telah ditangkap berlaku curang terhadap suaminya ketika menyaksikan sebuah perlawanan kriket...

PRN Johor : MUDA...

JOHOR BAHRU : Calon Parti Ikatan Demokratik Malaysia (Muda), Amira Aisya Abd. Aziz...

Peminta Sedekah Ini Dibelasah Kerana Mengemis

PENGALAMAN kami sekiranya menjamu selera di kawasan Lembah Kelang, pasti terdapat segelintir peminta sedekah yang mengemis dari kedai ke kedai.

Ada yang sangat-sangat memerlukan bantuan, ada juga yang sekadar ‘bermadah’ demi memancing perasaan simpati rakyat Malaysia untuk mendapat duit dengan jalan mudah.

Walau apa pun alasan mereka, kita seharusnya tidak berkasar dan cakaplah dengan baik sekiranya tidak ingin memberikan sedikit rezeki buat mereka.

Sebagaimana pautan gambar yang dimuatnaik oleh pengguna Facebook Shahrul Nizam Ab Rahim, seorang pengemis dikatakan telah dipukul dengan teruk semata-mata kerana meminta sedekah.

Tulisnya di Facebook:

fesbuk

Lelaki India ni hanya minta makan. Namun, dia dibelasah. Saya diberitahu oleh pekerja Restoran Khalifah Bistro, USJ 8 Subang Jaya. Yang membelasah dia, 2 lelaki India.

Saya bangun dari tempat duduk. Dan saya dapatkan dia. Saya bertanya; “What happened? Tunjuk siapa yang memukol?”


Dia kasitau, dia mau sikit duit, “tapi orang terus pukol saya. Tak kasi tak apa la. Tapi jangan pukol. Itu orang sudah lari la boss.”

Saya kerap dilabel racist apabila saya mengutuk perbuatan curang komuniti India. Dan kamu pon tahu, kenapa kamu sering aku kutuk! Nilaikan ketamadunan kamu.

Saya beri lelaki ini RM150. Saya minta dia cuci luka, dan lepas tu pergilah makan. Ada Clinic Krishna sebaris dengan Restoran Khalifah.

Jika Arunakiri Nathan betol2 pejuang orang India, aku mohon kamu ganti balik RM150 aku. Kutuk2 kamu terhadap equality, but kedekut babi nak keluar duit, confirm kamu tu low class! Gaya hisap rokok silang kaki, macam orang kaya.

– MYNEWSHUB.CC

Oleh: hzqahmd

https://www.youtube.com/watch?v=nWwm-SUWB6s

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori