Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Kain Rentang BN Di...

TUMPAT - Perbuatan khianat pihak tidak bertanggungjawab merosakkan kira-kira 20 kain rentang Barisan...

Keppel Ikut Jadual Bagi...

SINGAPURA - Keppel Shipyard Ltd, Singapura sedang mengikuti jadual bagi penyiapan kapal Pemunggahan...

Transformasi KL Sebagai Metropolis...

KUALA LUMPUR — Kementerian Wilayah Persekutuan akan terus bekerjasama dengan sektor swasta dan...

Remaja Takut Tua Sanggup...

CALIFORNIA– Remaja ini, Chanel baru berusia 19 tahun namun ketakutan utamanya adalah menjadi...

JPM Anjur Makmal Bincang Tambah Baik Perkhidmatan Teksi – Nancy

KUALA LUMPUR – Jabatan Perdana Menteri (JPM) akan menganjurkan makmal pada Khamis ini bagi membincangkan isu penambahbaikan perkhidmatan teksi termasuk isu aplikasi telefon pintar berkaitan teksi, Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Menteri di JPM Nancy Shukri berkata makmal itu akan membincangkan hasil maklum balas orang ramai yang telah diperoleh melalui kaji selidik dalam talian yang sedang dijalankan oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

“SPAD sedang melakukan satu survei secara dalam talian untuk mendapatkan maklum balas mengenai perkhidmatan teksi dan ia dilanjutkan sehingga 3 Disember ini supaya maklumat ini akan digunakan oleh SPAD untuk dikongsikan bersama pemain industri,” katanya.

Beliau menjawab soalan Datuk Mohd Zaim Abu Hasan (BN-Parit) yang bertanyakan sebab tindakan tindak boleh diambil bagi menghentikan penggunaan aplikasi telefon pintar yang digunakan pemandu teksi haram dan usaha untuk memulihkan imej perkhidmatan teksi negara.


Nancy berkata SPAD tidak mempunyai kuasa untuk mengharamkan penggunaan aplikasi telefon pintar berkaitan teksi kerana ia tertakluk di bawah kementerian lain. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori