Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Meninggal Dunia Akibat Covid-19...

UMAT Islam yang meninggal dunia akibat Covid-19 dianggap syahid akhirat.Mufti Pahang, Datuk Seri...

Curi Motosikal Untuk Beraya

Iskandar Puteri : Tiga lelaki termasuk dua daripada mereka yang masih remaja ditahan...

Mayat Lelaki Dikebumi Pakai...

KEGILAAN seorang lelaki terhadap kostum adiwira Green Lantern menyaksikan dirinyadipakaikan kostum berkenaan hinggalah selepas dia mati.Perkara...

Syed Saddiq Dakwa TMJ...

KUALA LUMPUR – Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata...

Malindo Air Larang Peranti Pergerakan Peribadi

KUALA LUMPUR – Penumpang Malindo Air dilarang membawa peranti pergerakan peribadi seperti hoverboard, mini wheel, skuter elektrik, ‘electric segways’ dan basikal elektrik yang kini dikategorikan sebagai Barang Berbahaya.

Syarikat penerbangan itu mematuhi arahan Jabatan Penerbangan Awam (DCA)Malaysia dan perakuan oleh Persatuan Pengangkutan Udara Antarabangsa (IATA).

Dalam satu kenyataan, syarikat penerbangan itu berkata pihaknya bagaimanapun membenarkan pek bateri ‘rechargeable’ atau peranti elektronik seperti laptops dan kamera digital untuk kegunaan peribadi atau yang berkaitan dengan peranti elektronik perubatan bersama bateri lithium dengan rating kurang daripada 100 Watt-jam atau kandungan lithium kurang daripada 2g.

Bagaimanapun, sebagai langkah berjaga-jaga, bateri lithium ganti hendaklah disimpan dalam beg plastik berasingan, pouch keselamatan atau terminalnya yang terdedah ditutup dengan pita. – BERNAMA

[wpdevart_youtube]JQw8_NdfpR4[/wpdevart_youtube]

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori