Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

‘Snow Fish’ Beri Pulangan...

KEMAMAN - Para usahawan yang berminat menceburi bidang perniagaan makanan berasaskan ikan bakar...

Mangsa Banjir Di Sabah...

KUALA LUMPUR - Jumlah mangsa banjir di Sabah tengah hari ini meningkat kepada...

Malakoff Minat Beli Aset...

KUALA LUMPUR - Malakoff Corporation Bhd, yang mula disenaraikan di Pasaran Utama, berminat...

Bekalan Bahan Mentah Aidiladha...

BUTTERWORTH – Lembaga Pemasaran Pertanian Malaysia (FAMA) hari ini memberi jaminan bekalan bahan...

Enam Wanita Thailand Ditahan Di Pusat Urut

ALOR SETAR – Enam wanita rakyat Thailand yang sedang sibuk melayan pelanggan ditahan dalam serbuan di sebuah pusat urut di Taman Bandar Baru, Mergong di sini, Isnin malam.

Pengarah Imigresen Kedah, Mohamad Yusri Hashim berkata dalam Op Ikrar pada 9.15 malam itu pihaknya telah melakukan serbuan di sebuah premis urut di taman berkenaan dan memeriksa 11 warga asing.

“Hasil pemeriksaan, enam wanita Thailand berumur antara 25 dan 38 tahun telah ditahan mengikut Peraturan 39(b) Peraturan-Peraturan Imigresen 1963,” katanya dalam kenyataan di sini, Selasa.

Mohamad Yusri berkata kesemua mereka yang ditahan ditempatkan di lokap Imigresen negeri di Kompleks Kementerian Dalam Negeri (KDN) di sini sebelum dipindahkan ke Depoh Imigresen Belantik, Sik.

Sementara itu, pada hari yang sama seorang lelaki warga tempatan berumur 33 tahun ditahan pada pukul 7.15 malam kerana memiliki kad pengenalan palsu semasa pemeriksaan di laluan Kompleks Imigresen, Kastam dan Kuarantin (ICQS) Bukit Kayu Hitam.

“Suspek memberi alasan dia ingin ke kedai bebas cukai namun pegawai yang menjalankan pemeriksaan mendapati kad pengenalan yang diberikan adalah palsu.


“Hasil siasatan, suspek mendakwa dirinya memiliki rekod jenayah lampau dan tidak lagi menggunakan kad pengenalan asalnya.

“Kad pengenalan palsu yang digunakannya telah dibeli dengan harga RM3,000 dan kes telah diserah kepada Jabatan Pendaftaran Negara untuk tindakan lanjut,” katanya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori