Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Tujuh Pegawai MARA Diambil...

PETALING JAYA : Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah mengambil keterangan tujuh individu...

Video: Gempar, Lelaki Dilihat...

UMUM mengetahui, harimau bintang atau leopard merupakan antara haiwan paling berbahaya dan digeruni manusia. Namun,...

PAS Akui Kurang Bersedia...

KUALA LUMPUR - PAS mengakui kerajaan negeri Kelantan pimpinan parti itu masih tidak...

Fama Sasar 1,000 Pasar...

ALOR SETAR - Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) menyasarkan 1,000 Pasar Komuniti dan...

Serbu Pusat Kusta, 10 Warga Asing Ditahan

KUALA LUMPUR – Jabatan Imigresen Selangor menahan 10 pendatang asing tanpa izin (PATI) yang berselindung di kawasan perumahan bekas pesakit kusta di Pusat Kawalan Kusta Negara (PKKN), Sungai Buloh dekat sini hari ini.

Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasa Imigresen Selangor Hishamudin Badiyol Zuman berkata kesemua PATI warga Indonesia itu terdiri daripada empat lelaki dan lima wanita, berumur antara 25 dan 46 tahun, serta seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun.

“Mereka ditahan kerana didapati tidak mempunyai dokumen perjalanan sah serta permit tamat tempoh dan disiasat mengikut Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 serta dibawa ke Depoh Imigresen Semenyih,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini, hari ini.

Katanya operasi itu adalah usaha Imigresen mengesan majikan yang melindungi pekerja asing berkenaan dan mereka menjalankan kerja pertanian termasuk menanam rumput dan pokok hiasan.


Hishamudin tidak menolak kemungkinan yang terdapat sekurang-kurangnya 150 PATI warga Indonesia mendiami kawasan itu sebelum ini dan mereka menggunakan kemudahan asas seperti bekalan air dan elektrik di PKNN secara haram, yang kini di bawah kawal selia Hospital Sungai Buloh.

“Kita akan lakukan operasi di kawasan ini secara berterusan dan ini merupakan fasa pertama,” katanya sambil menambah operasi selama empat jam bermula 11 malam semalam itu disertai 26 pegawai dan anggota Imigresen termasuk petugas Jabatan Pendaftaran Negara. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori