Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Polis Akan Panggil Ahli...

ISKANDAR PUTERI - Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun hari ini...

Muhyiddin Sertai Gotong Royong...

PASIR MAS - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menyertai...

Mayat Lelaki Dengan Kesan...

SEREMBAN - Mayat seorang lelaki dengan kesan terbakar ditemui di dalam longkang di...

Syatilla Pergi Kerja, Shaheizy...

PELAKON Shaheizy Sam dan isterinya Syatilla Melvin tidak mempunyai masalah untuk membahagikan masa...

Gambar Wanita Sahut Cabaran 3D Zahid Tersebar

KENYATAAN Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang mencabar golongan belia melakukan kerja 3D iaitu ‘dangerous, difficult, dirty’ jika tidak mahu pekerja warga asing dibawa masuk disahut seorang wanita.

Menerusi kiriman gambar yang diterima kami, seorang pengguna Facebook yang menggunakan akaun nama Susuk Emas telah memuat naik empat keping gambar yang memaparkan dirinya konon melakukan kerja-kerja ‘3D’ seperti mana yang disarankan Zahid.

“Saya seorang perempuan dan saya berani sahut cabaran Zahid Hamidi, semuanya sebab gaji!” tulisnya di pautan gambar yang dikongsikan.

Bagaimanapun, hasil tinjauan kami menerusi akaun miliknya itu, ternyata gambar yang dikongsikan bukanlah merupakan gambar sebenar dan dipercayai merupakan gambar di negara China.

Malah, akaun yang ditulis di Singapura itu juga kemudian telah dipadamkam. Bermakna ia hanya diwujudkan untuk tujuan jahat dan memang berniat digunakan seketika sahaja.

Ternyata ini satu lagi taktik oleh pasukan siber DAP yang memang diketahui menggunakan media sosial untuk mereka-reka cerita dan fitnah dengan tujuan memburukan kerajaan dan para pemimpin.

Sayangnya ramai Malaysia masih ramai yang termakan dengan penipuan berulang kali ini.

Keputusan kerajaan meluluskan kemasukkan 1.5 juta pekerja asing dari Bangladesh secara berperingkat adalah bagi memenuhi sektor pekerjaan yang tidak diceburi anak muda kini seperti di ladang, di kawasan panas terik dan kerja berat yang bahaya.


Dengan tindakan kerajaan mengambil pekerja asing ini, anak muda mula menuduh kerajaan konon telah menindas generasi mereka dengan menutup periuk nasi golongan anak muda.

Selain itu, golongan anak muda turut menuduh kerajaan mengambil pekerja asing kerana mempunyai keuntungan disebabkan majikan terpaksa membayar levi yang dikenakan.

Tidak cukup dengan itu, golongan anak muda menuntut dan menggesa supaya kerajaan menghantar pulang pekerja asing ke negara asal mereka tetapi tidak sanggup bekerja dalam sektor 3D.

Daripada anak muda menyalahkan kerajaan kerana mengambil pekerja asing, apa kata golongan belia ini menyalahkan majikan di negara ini kerana kemasukan pekerja asing ini adalah atas permintaan mereka sendiri!

Lebih ‘afdal’ lagi jika golongan anak muda ini menyalahkan diri sendiri kerana bersikap demand dalam pemilihan kerja. Jangan sekadar berangan tamat pengajian mesti kerja gaji tinggi, kereta besar, rumah mewah dan ada ofis sendiri menghadap KLCC. -MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori