Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Gesa RoS Segera Bertindak...

KUANTAN - Beberapa pemimpin pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) negeri ini menggesa...

Polis Buru Suspek Utama...

LAHAD DATU - Polis masih memburu suspek utama seorang lelaki yang terlibat dengan...

Bendahari BERSATU Direman Sebagai...

SHAH ALAM - Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) mendakwa tahanan reman ke atas...

Jamin Laporan Penuh MH370...

KUALA LUMPUR - Laporan penuh misi percarian pesawat malang MH370 akan dibentangkan secara...

Ismail Sabri Mahu Sistem Penyampaian KKLW Terus Dipertingkat

KOTA KINABALU – Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mahu agensi di bawah kementerian untuk terus berusaha meningkatkan sistem penyampaian bagi memenuhi aspirasi rakyat yang inginkan perkhidmatan terbaik.

Katanya, pemberian peruntukan besar untuk pembangunan seperti diumum dalam Bajet 2016 kepada KKLW tidak akan memberi sebarang makna sekiranya harapan rakyat tidak dipenuhi disebabkan kegagalan sistem penyampaian.

“Daripada RM5.4 bilion yang diperuntukan untuk pembangunan (kepada KKLW), RM1.56 bilion adalah untuk Sabah.

“Apabila diumumkan bajet yang begitu besar untuk Sabah…ia merupakan berita gembira kepada rakyat akar umbi, tetapi jika pelaksanaannya tidak sempurna, ia akan mengecewakan (mereka),” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan Anugerah Khidmat Cemerlang (APC) kepada 233 pegawai dan kakitangan agensi di bawah KKLW peringkat Sabah dan Labuan di sini hari ini.

Sebanyak 2,976 kakitangan KKLW seluruh negara menerima APC di seluruh negara, tahun ini.


Mengenai, pemantuan kualiti pelaksanaan projek kecil di bawah KKLW seperti Program Bantuan Rumah (PBR), Ismail Sabri berkata ia dilaksanakan sendiri oleh pegawai KKLW.

Kebiasaannya, menurut Ismail Sabri pemantauan akan dilakukan dari peringkat awal pelaksanaan projek dan segala permasalahan termasuk pematuhan spesifikasi akan dapat dikesan lebih awal seterusnya diperbaiki.

Bagaimanapun katanya, untuk projek besar seperti jalan raya, ia dipantau mereka yang profesional termasuk jurutera bertauliah bagi memastikan setiap spesifikasi projek dipatuhi sepenuhnya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori