Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Makanan Popular Tarikan Utama...

GOPENG - Nasi ganja Perak, kuih tradisional kuba guling Kelantan, kacang pool Johor...

Rezeki Anak Kembar, Zizie...

BAGI sesetengah pasangan suami isteri, mereka pasti merancang untuk mendapatkan anak kembar. Namun...

Serbuk Kunyit Rupanya Ketamin

NILAI - Taktik seorang lelaki membawa bungkusan didakwa sebagai serbuk kunyit dalam bagasinya...

Bila ‘Tag’ Lepas Geram...

MUNGKIN gambar yang tersebar di laman sosial ini boleh dijadikan pengajaran bagi penternak...

Ombak Rindu Ke Istana Budaya April Ini

SELEPAS mencetuskan fenomena luar biasa di pawagam pada 2013 lalu, filem Ombak Rindu bakal dipentaskan menerusi persembahan teater Ombak Rindu di Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur.

Perkara tersebut diumumkan pada satu sidang media yang dihadiri oleh ramai ‘orang kuat’ teater tersebut seperti penulis krip, komposer, pengarah dan barisan pelakon yang akan menjayakan teater tersebut.

Teater ini sebenarnya adalah terbitan CTRA Production yang memang sudah tidak asing lagi dalam industri teater tanah air aktif dalam kolaborasi pementasannya dengan pihak IB.

Ternyata orang kuat IB iaitu Datuk Juhari Shaarani atau lebih dikenali sebagai Abang Jo memberi kepercayaan tinggi kepada Siti Rohayah Attan selaku penerbit teater ini yang mesra dengan panggilan Kak Roy.

Siti Rohayah Attan
Siti Rohayah Attan

Keith Foo dikatakan akan menerajui teater ini sebagai pelakon utama yang memegang watak Hariz.

Antara barisan pelakon yang bakal mewarnai teater tersebut antaranya Zaidi Omar, Zarina Zainoordin, Karl Shafek, Izzue Islam dan beberapa muka baharu dalam industri lakonan dan pementasan teater.

Keith Foo
Keith Foo

Pihak produksi masih lagi merahsiakan heroin bagi teater ini, dan katanya masih mencari pelakon wanita yang sesuai untuk dipadankan dengan watak Izzah dalam teater ini.

Turut ditampilkan ialah Datuk Suhaimi Mohd. Zain atau lebih dikenali sebagai Pak Ngah bagi menghasilkan muzik latar bagi teater ini.


Pak Ngah dan A.Aris Kadir
Pak Ngah dan A.Aris Kadir

Ombak Rindu adalah adaptasi daripada novel karya Fauziah Ashari yang pertama kali diterbitkan pada tahun 2002 menjadi fenomena apabila ia telah terjual lebih 200,000 naskhah dan di angkat ke layar perak pada tahun 2011.

Ternyata Filem Ombak Rindu memberi impak yang besar dan luar biasa kerana kutipan tiketnya mencecah RM 11 juta. Filem yang diarahkan oleh Osman Ali ini dibintangi oleh pelakon-pelakon tanah air seperti Aaron Aziz, Maya Karin, Lisa Surihani dan ramai lagi pelakon terkenal.

Teater yang akan dipentaskan ini adalah kompilasi daripada siri-siri novel Ombak Rindu dari novel yang pertama sehinggalah yang ketiga. Pihak produksi menjanjikan bahawa teater ini berbeza dari filem Ombak Rindu yang ditayangkan dilayar perak.

Menurut Kak Roy, hanya 10 peratus sahaja babak-babak dari filem yang akan diadaptasikan ke pentas teater. Selebihnya adalah kesinambungan dari novel Ombak Rindu yang kedua dan ketiga.

Bagi peminat-peminat novel dan filem Ombak Rindu, jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan teater Ombak Rindu yang akan dipentaskan pada April nanti di Istana Budaya. –MYNEWSHUB.CC

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=nYkuFRfUwB0]

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori