Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

RM3.5 Juta Dikeluarkan Sebelum...

KUALA LUMPUR – Terdapat transaksi pengeluaran sebanyak RM3.5 juta dari akaun AmBank bekas...

Perubatan Swasta Gagal Kesan...

PUTRAJAYA - Kementerian Kesihatan mendapati 99 peratus sesi pertama perjumpaan pesakit bersama dengan...

Lukis Watak ‘The Avengers’...

MEMANG berbakat dan kreatif, seorang wanita dari Vietnam ini berjaya buktikan seni juga...

Kelantan Bukan Sebuah Republik

KOTA BHARU - PAS mengingatkan Kerajaan Persekutuan Pakatan Harapan (PH) bahawa Kelantan masih...

“Aku Dah Malu, Maruah Aku Nak Letak Mana”

TINDAKAN seorang pengguna Facebook memuat naik gambar seorang lelaki dengan kapsyen dakwaan tidak benar menyebabkan mangsa kini terpaksa menanggung malu dan maruahnya telah ‘tercalar’.

Mangsa dikatakan kononnya merupakan salah seorang dari anggota kumpulan pecah rumah sedang meninjau salah sebuah rumah untuk dirompak dan bergiat aktif beberapa kawasan perumahan di Sungai Petani, Kedah.

gambo

“Ini adalah seorang dari kumpulan pecah rumah, kawasan Sungai Pasir, Taman Semarak dan Pasir Mas yang datang meninjau salah sebuah rumah tanpa menyedari tuan rumah berkenaan telah merakam gambarnya. Beringat semua pemilik rumah,” kata Ahmadzaini Zaini yang memuat naik gambar itu.

Menyedari gambar dirinya menjadi bualan netizen, lelaki tersebut yang menggunakan nama Boy Espiey Putrra, tampil di media sosial bagi menafikan fitnah yang tidak berasas itu.

4444

“Aku pergi sana nak tengok kereta untuk dijual, bukannya nak pergi pecah rumah, menyamun apa bagai.

“Aku tak tahu rumah owner kereta honda itu. Bila aku jalan, aku ternampak kereta honda yang bagi aku mungkin itu rumah dia. Lalu aku pun bagilah salam dan tanya ada call tak tadi sebab owner itu ada call aku. Tak sangka pula aku dituduh sebegini rupa.


“Aku dah malu, maruah aku nak letak di mana? Keluarga aku, kawan-kawan serta orang sekeliling, apa pandangan mereka pada aku? Aku dah hilang segala-gala kerana post ini tahu tak?

“Aku sedar aku orang susah, hanya ada motosikal sahaja. Tetapi janganlah buat tanggapan sebegitu rupa terhadap penunggang motosikal. Aku manusia, bukannya anjing,” katanya.

Bagaimanapun beliau redha dengan apa yang berlaku dan berserah kepada Allah.

Bagi kami adalah sebaiknya membuat laporan polis terlebih dahulu untuk disiasat sebelum menyebarkan sesuatu perkara kerana ia dikhuatiri akan berlakunya fitnah. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori