Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Mangsa, AJK Masjid Perlu...

KUALA TERENGGANU - Polis meminta kesemua mangsa dan ahli jawatankuasa masjid tampil membuat...

Kastam Sasar Kutipan GST...

PASIR MAS - Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) menyasarkan kutipan Cukai Barang dan...

Isu Tiket: KFA Mohon...

ALOR SETAR - Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) memohon maaf kepada penyokong Hijau...

Remy Ishak Mengaku Alami...

SIAPA sangka, pelakon popular Remy Ishak mengaku mempunyai masalah depresi sehingga menyebabkan beliau...

Gesaan Campur Tangan Asing Mahathir, Tindakan Terdesak

KUALA LUMPUR – Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak menyifatkan gesaan Tun Dr Mahathir Mohamad supaya pihak luar mencampuri urusan dalaman negara ini sebagai suatu tindakan terdesak.

Katanya beliau berharap bekas perdana menteri itu tidak sengaja mencari sebab supaya dirinya ditangkap dengan tujuan meraih simpati orang ramai apabila Dr Mahathir memberitahu akhbar Australia, The Weekend Australian, bahawa harapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berundur adalah tipis sekiranya tidak mendapat tekanan pihak luar.

“Perkembangan terbaharu ini sungguh mengejutkan dan saya amat terperanjat Dr Mahathir sanggup mencadangkan perkara itu.

“Semasa Dr Mahathir menjadi perdana meteri dahulu, sekiranya mana-mana negara atau kerajaan asing berkata sesuatu tentang Malaysia, Dr Mahathir akan membalas dan memberitahu mereka bahawa mereka tidak berhak untuk mencampuri hal-ehwal dalaman Malaysia,” kata Salleh dalam catatan terbaru melalui blognya (sskeruak.blogspot.com).

Salleh berkata ketika Dr Mahathir menjadi perdana menteri, mana-mana aktivis politik tempatan yang bekerjasama dengan kerajaan asing untuk mengkritik Malaysia akan ditahan atas alasan melakukan pengkhianatan. “Orang berkenaan akan ditahan atas alasan melakukan pengkhianatan dan bekerjasama dengan kuasa asing untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih secara demokratik.


“Sekarang, Dr Mahathir berkata matlamat menghalalkan cara dan kita perlu melakukan apa sahaja yang mungkin asalkan kita dapat mencapai objektif kita untuk menjatuhkan perdana menteri, walaupun di luar proses Perlembagaan,” katanya.

Salleh berkata: “Tiada seorang pemimpin pun yang selamat sekiranya kita mengajak kuasa luar campur tangan dalam perkara dalaman negara hanya untuk menggulingkan seorang pemimpin.” – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori