Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Abang Cuba ‘Menetek’ Adik...

NEW YORK - Seorang kanak-kanak lelaki dirakam cuba mententeramkan adiknya yang menangis dengan...

Calon Wanita PRN-11, Pengiktirafan...

KUCHING - Pemilihan lebih banyak calon wanita dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-11...

Akhbar Mohon Maaf, Saman...

KUALA LUMPUR - Kes saman fitnah yang difailkan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah...

Pendapat Tommy Thomas Tak...

KUALA LUMPUR - Majlis Peguam Malaysia berpendapat apa yang diperkatakan bekas Peguam Negara,...

Lim Kit Siang Dakwa Ku Li Silap Tentang Demokrasi

KUALA LUMPUR – Penasihat DAP, Lim Kit Siang mendakwa pemimpin veteran UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah atau Ku Li tersilap mengenai sistem demokrasi.

Dakwa beliau, langkah untuk menggulingkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melalui satu deklarasi anjuran Pakatan Harapan dan Tun Dr. Mahathir Mohamad adalah sah.

“Beliau (Ku Li) silap. Tiada yang salah, tidak berperlembagaan atau tidak demokratik untuk meminta Perdana Menteri meletakkan jawatan.

“Panggilan untuk perletakan jawatan dari rakyat adalah kuat , jelas dan penting, kehendak demokrasi dan kehendak rakyat mesti diutamakan melalui proses Perlembagaan,” dakwanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Tindakan Kit Siang mempergunakan istilah rakyat untuk menyokong agenda Pakatan Harapan menjatuhkan Perdana Menteri itu bagaimanapun bercanggah dengan realiti sebenar.


Ia ekoran perhimpunan anti-kerajaan oleh Pakatan Harapan untuk mendesak Najib berundur anjuran Pakatan Harapan pada 2 April lalu cuma disertai kira-kira 1,000 orang.

Majoriti yang menyertai perhimpunan di ibu negara itu pula adalah para pemimpin dan ahli DAP, Parti Keadilan Rakyat dan Parti Amanah Negara (PAN) sendiri. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori