Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Elaun Anggota, Pegawai Rela...

SERDANG - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kenaikan elaun anggota...

702 Pusat Pengajian Islam...

TEMERLOH – Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia telah melakukan pemeriksaan secara menyeluruh ke...

Gambar BlackBerry Rio Tertiris,...

Dengan pengenalan beberapa peranti dengan sokongan papan kekunci, pihak BlackBerry masih tidak melupakan...

SPR Jangka Peratusan Keluar...

KOTA BAHARU - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjangkakan peratusan keluar mengundi Pilihan Raya...

PKR Arah Rafizi Lapor SPRM Rasuah Seks

KUALA LUMPUR – Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengarahkan Setiausaha Agungnya, Rafizi Ramli membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan berlaku gejala rasuah dalam kerajaan Selangor dibawah pentadbiran Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Presidennya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail berkata, arahan yang dikeluarkan kepada Rafizi itu diputuskan parti itu dalam satu Mesyuarat Biro Politik PKR malam ini.

“Mesyuarat Biro Politik PKR pada malam ini telah membincangkan isu berkait perkara yang dibangkit Rafizi dalam satu mesej WhatsApp beberapa hari lalu.

“Biro politik telah membuat ketetapan bahawa Rafizi perlu membawa bukti-bukti yang ada pada beliau terus ke pihak SPRM,” katanya dalam satu kenyataan media malam ini.

Wan Azizah berkata, pada masa sama, Biro Politik PKR akan meneliti dakwaan Rafizi tersebut dan akan mengambil tindakan disiplin jika perbuatan rasuah seks itu melibatkan anggota parti berkenaan.

Keputusan PKR itu sekali gus menepis desas-desus yang dipercayai disebar secara meluas oleh kumpulan Mohamed Azmin sejak semalam bahawa Rafizi akan dilucutkan jawatan sebagai Setiausaha Agung parti dalam mesyuarat malam ini kerana membuat dakwaan itu.


Rafizi baru-baru ini mendedahkan mengenai dakwaan berlaku gejala rasuah seks dan wang dalam kerajaan Selangor dibawah pentadbiran Mohamed Azmin dalam satu perbualan WhatsApp bersama anggota PKR yang bocor kepada umum.

Mohamed Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR bagaimanapun menegaskan bahawa dakwaan itu berniat jahat yang cuba mencemar nama baik penjawat awam kerajaan Selangor selain menyifatkan penyebar dakwaan itu sebagai manusia bacul.

Segelintir pemerhati politik bagaimanapun melihat pendedahan berlaku rasuah seks dalam kerajaan Selangor itu sebahagian daripada perang dalaman PKR diantara Wan Azizah dan Mohamed Azmin. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori