Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Set AP iPhone 6S...

PELANCARAN iPhone 6S dan 6S Plus yang baru sahaja diperkenalkan pada awal bulan...

DAP Nyalakan Api Anti...

SEJAK 5 Jun selepas Penamaan Calon PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar, DAP...

Dugaan Ramadan Aliff Syukri...

KECOH di media sosial mengenai isu pembantu rumah jutawan kosmetik, Datuk Aliff Syukri...

Perogol Gelabah Bila Mangsa...

SEORANG lelaki yang cuba merogol seorang wanita ketakutan selepas dimaklumkan oleh wanita tersebut...

Polis Tahan Pasangan Suami Isteri, Rampas 46kg Ganja

KUALA LUMPUR – Polis menahan sepasang suami isteri serta merampas 48 ketulan mampat dadah jenis ganja seberat 46 kilogram (kg) bernilai kira-kira RM104,000 dalam serbuan di Batu 5, Jalan Ipoh di sini, awal pagi semalam.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, hasil maklumat awam, polis menahan kedua-dua suspek berusia 31 dan 22 tahun itu kira-kira 1 pagi, bersama bayi lelaki mereka berusia setahun dalam sebuah kereta jenis Perodua Myvi berhampiran rumah mereka di Jalan Ipoh.

“Turut dirampas serangkai kunci termasuk kunci kereta jenis Proton Perdana yang dijumpai dalam sebuah beg galas dalam kereta itu.

“Suspek kemudiannya membawa pasukan polis ke tempat parkir kereta Proton Perdana di kawasan berkenaan dan menjumpai 48 ketulan mampat disyaki ganja anggaran 46kg dalam dua beg galas dalam but kereta itu,” katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Amar Singh berkata hasil siasatan ke atas suspek telah membawa kepada serbuan dilakukan di rumah milik suspek di kawasan berkenaan.

“Hasil pemeriksaan di rumah itu, polis menjumpai 10 paket plastik lutsinar disyaki dadah jenis heroin dan syabu dengan anggaran berat kira-kira 486 gram.

“Turut disita dalam serbuan itu, adalah wang tunai dan harta milik suspek termasuk sebuah kereta Perodua Myvi yang kesemuanya bernilai RM58,550,” katanya.


Amar Singh berkata suspek dipercayai memperoleh bekalan dadah dari Thailand untuk pasaran sekitar Lembah Klang.

Hasil pemeriksaan ke atas kedua-dua suspek mendapati hanya lelaki berkenaan positif dadah jenis methamphetamine.

Katanya, kedua-dua suspek ditahan reman selama enam hari bermula hari ini dan kes disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan. – BERNAMA

  • Lagi berita berkaitan:
  • ganja

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori