Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Kaji Laksana ‘Driver Score’...

KUALA LUMPUR - Kementerian Pengangkutan sedang mengkaji pelaksanaan ‘drivers score’, yang bertujuan memantau...

Harga Kekal, Kerajaan Tangguh...

RAKYAT sekali lagi diberikan harapan palsu apabila janji harga minyak lebih rendah bermula...

Sedia Jadi Orang Tengah...

Bekas Presiden MIC yang juga bekas Menteri Kerja Raya, Datuk Seri S. Samy...

Mahkamah Putuskan 18 Pelajar...

Mahkamah Tinggi hari ini memutuskan 18 penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) bersalah di atas pertuduhan membunuh, bersubahat membunuh dan mencederakan Pegawai Kadet Laut UPNM Zulfarhan Osman Zulkarnain.Keputusan itu dibacakan hakim Mahkamah Tinggi Azman Abdullah hari ini, menurut laporan Astro Awani.Menurut keputusan itu, enam tertuduh didapati bersalah di bawah Seksyen 304 Kanun Keseksaan, atas kesalahan membunuh dan bersubahat membunuh Allahyarham.12 penuntut lagi didapati bersalah di bawah Seksyen 330 Kanun Keseksaan kerana mencederakannya.Hakim akan membacakan hukuman terhadap tertuduh selepas ini, menurut laporan itu lagi.

PAS Johor Kecam Kerajaan Selangor Benarkan Konsert

KUALA LUMPUR – Dewan Pemuda PAS Johor (DPPJ) menyokong penuh gesaan PAS Pusat supaya kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor membatalkan konsert artis luar negara Selena Gomez esok.

Ketua Penerangannya, Abdul Hadi Harun berkata, Exco Hal Ehwal Agama, Jawatankuasa Adat Melayu, Pembangunan Desa dan Kampung Tradisi Selangor, Datuk Dr. Ahmad Yunus Hairi daripada parti PAS turut membantah konsert itu.

“Justeru, DPPJ menyeru seluruh umat Islam di Malaysia amnya dan Selangor Khususnya untuk menyatakan solidariti bersama bagi membantah Hiburan yang jelas melalaikan umat Islam.

“Dalam pada itu, disarankan supaya masjid dan surau di seluruh Selangor menganjurkan solat hajat memohon petunjuk dan bantuan Allah S.W.T,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.

PAS Pusat sebelum ini mengemukakan bantahan ke atas kerajaan Selangor berhubung penganjuran konsert Selena Gomez tetapi bantahan itu dipersendakan Menteri Besar, Datuk Mohamed Azmin Ali.

Malah, Mohamed Azmin yang juga Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyindir PAS di hadapan pihak media dengan berkata:


“Seksi adalah ciptaan Tuhan, ada orang seksi, ada yang tidak seksi, ada orang cantik, ada yang tidak cantik. Kenapa kita perlu kisah dengan keseksiannya?”

Jawapan itu menyebabkan para wartawan terutama wakil media propembangkang tertawa besar. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori