Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Budak Digigit Unta Terima...

SEORANG kanak-kanak perempuan menerima wang ganti rugi sebanyak AS$155,000 (RM623,944.75) selepas cedera di bahagian...

Tragedi Berdarah Pagi Krismas...

JOHOR BAHRU - Seorang lelaki maut selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dipandunya...

Babi Hutan Merayau Di...

TANJUNG MALIM - Kehadiran babi hutan yang merayau pada waktu malam dan awal...

Mayat Bayi Cukup Sifat,...

IPOH - Mayat seorang bayi yang cukup sifat ditemui di dalam tong sampah...

Serangan Di Madinah, 19 Ditahan

RIYADH – Sembilan belas orang termasuk 12 warga Pakistan ditahan di Arab Saudi susulan beberapa serangan nekad Isnin lalu termasuk serangan di kota suci umat Islam Madinah, demikian menurut Kementerian Dalam Negeri.

Tujuh daripada mangsa dipercayai terbunuh manakala dua cedera dalam serangan berasingan di Masjid Qatif di Madinah dan di barat Jeddah yang terletak tidak jauh dari Konsulat Amerika Syarukat.

Seorang lelaki Arab berusia 26 tahun dikenali sebagai Naer Moslem Hammad al-Balawi, yang dikatakan pernah terbabit dalam penyalahgunaan dadah dikenal pasti sebagai dalang serangan di Madinah, kata kementerian itu yang disiarkan agensi berita SPA hari ini.

Serangan di Qatif pula menurut kementerian itu dilakukan oleh tiga suspek pengganas, termasuk seorang bernama Abderrahman Saleh Mohammed al-Amr, 23, yang menurut agensi keselamatan pernah menyertai beberapa tunjuk perasaan.

Sementara serangan di Jeddah pula disyaki dilakukan seorang lelaki Pakistan yang dikenali sebagai Abdullah Qalzar Khan, seorang pemandu yang tinggal di bandar berkenaan selama lebih 12 tahun.


Empat orang maut dalam letupan di Masjid Nabi di Madinah ketika umat Islam bersiap untuk menyambut Aidilfitri sebagai mengakhiri amalan puasa sepanjang bulan Ramadan.

Dua pegawai polis dilaporkan cedera dalam serangan di Jeddah. – AFP/BH ONLINE

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori