Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Pakatan Rakyat 2.0 Gabungan...

KUALA LUMPUR - PAS membuat keputusan tepat untuk tidak menyertai Pakatan Rakyat 2.0...

Prorakyat Kemuka Resolusi Pencarum...

SUBANG JAYA : Pertubuhan Aktivis Rakyat Malaysia (Prorakyat) hari ini mengemukakan Resolusi Pencarum...

MoF Pastikan Hutang SRC...

KUALA LUMPUR - Kementerian Kewangan komited memastikan sejumlah RM43,023,748.31 (faedah) hutang SRC International...

Lelaki Maut Terkena Renjatan...

LUMUT - Seorang lelaki maut terkena renjatan elektrik di sebuah kolam udang di...

Hamilton, Rosberg Teruja Pada Sesi Bertemu Peminat

KUALA LUMPUR – Peminat sukan permotoran tempatan dan luar negara mengambil peluang bertemu pemandu Formula 1 (F1) kegemaran mereka, Lewis Hamilton dan Nico Rosberg semasa sesi ‘Bertemu Peminat’, hari ini.

Mereka berkumpul di ruang legar Suria KLCC untuk menyambut dua pemandu pasukan F1 Mercedes AMG Petronas yang teruja dengan sambutan menggalakkan daripada orang ramai.

Pihak penganjur mengatur pelbagai aktiviti menyeronokkan kepada peminat termasuk sesi autograf bersama Hamilton dan Rosberg.

Peminat tempatan, Fafa Azmi, 24, berkata beliau terpaksa menunggu hampir tiga jam hanya untuk mendapatkan tandatangan Hamilton dan Rosberg.

“Saya amat gembira kerana kedua-dua pelumba mesra serta merendah diri dan sedia berselfie bersama saya,” katanya.

Antasha Haizat, 36, pula berkata beliau datang jauh dari Johor Bahru bersama rakannya hanya untuk bertemu Hamilton dan Rosberg.

“Saya sanggup mengambil cuti hari ini sehingga Ahad untuk menyaksikan perlumbaan pada hujung minggu ini,” katanya.


Oliver Gerald, 42, dari Jerman, berkata beliau telah mengikuti perkembangan sukan berkenaan lebih 10 tahun dan ini kali kedua beliau datang ke Malaysia untuk menyaksikan perlumbaan F1 di Litar Antarabangsa Sepang.

“Saya amat teruja dan berharap untuk melihat Rosberg menang di Malaysia, dan menjarakkan mata daripada Hamilton,” katanya.

Peminat dari United Kingdom, Jonathan Barkley berkata ia satu pengalaman yang hebat kerana salah seorang daripada dua pelumba berkenaan, juga berasal dari United Kingdom dan beliau akan terus menyokongnya.

“Malangnya, saya terpaksa pulang ke negara saya esok dan tidak dapat menyaksikan perlumbaan itu. Saya akan kembali untuk bersama-sama merasai keseronokan di sini,” katanya.

Perlumbaan berprestij Grand Prix F1 Petronas Malaysia 2016 akan berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang dari 30 Sept hingga 2 Okt. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori