Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Sultan Johor Beri Amaran...

ISKANDAR PUTERI - Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar memberi amaran baginda tidak akan...

6 Anggota PPDA Yang...

SHAH ALAM - Enam anggota Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) Jabatan Bomba dan...

Sweet Qismina Tiada Niat...

PELAKON sedang meningkat naik, Sweet Qismina memberitahu bahawa dia tiada langsung niat untuk...

Mah Tak Gentar Hadapi...

PUTRAJAYA - Presiden Gerakan, Datuk Seri Mah Siew Keong tidak gentar bertarung di...

Bernhardt Pilih Lapan Muka Baharu Untuk Sesi Latihan Pusat

KUALA LUMPUR – Lapan muka baharu adalah antara 27 pemain yang dipanggil untuk latihan pusat skuad bawah 22 tahun (B-22) negara menghadapi pasukan B-22 Vietnam pada aksi persahabatan di Ho Chi Minh, 7 Feb ini.

Mereka adalah Matthew Davies (Pahang), Muhammad Syazwan Andik Mohd Ishak (Johor Darul Ta’zim II), Muhammad Irfan Zakaria (Kuala Lumpur), Muhammad Shahrul Hakim Rahim dan Muhammad Danial Ashraf Abdullah (Kelantan).

Pemain lain adalah Mohd Zarulizwan Mazlan (T-Team), Nur Shamie Iszuan Amin (Sarawak) dan pemain Kedah, Muhammad Syafiq Ahmad, demikian menurut Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dalam kenyataan hari ini.

Senarai itu menyaksikan 19 pemain dikekalkan daripada skuad 21 pemain yang dipanggil untuk kem latihan pusat sebelum ini bagi menentang skuad B-22 Filipina di Stadium Memorial Rizal, Manila pada 9 Dis yang berkesudahan seri 0-0.

Dalam pada itu, jurulatih negara Frank Bernhardt berharap 27 pemain yang dipanggil berada pada tahap kecergasan terbaik berbanding kem latihan bagi perlawanan menentang Filipina di mana kebanyakan mereka kurang cergas.

“Buat masa ini, saya tidak pasti sama ada Faris Shah Rosli dan Ariff Farhan Md Isa (masing-masing mengalami kecederaan lutut) sempat sembuh sepenuhnya bagi Sukan SEA Kuala Lumpur 2017,” katanya.

Pengendali kelahiran Jerman itu turut bimbang kerana ada pasukan yang enggan melepaskan pemain mengikuti latihan pusat termasuk mengumpul pemain di luar kalendar FIFA bagi tujuan kem latihan jangka pendek, walaupun perbincangan sudah diadakan Ogos lepas.

“Saya masih berharap semua pasukan memberi pelepasan kerana saya perlukan masa dan persiapan yang cukup bersama pemain untuk menghadapi Sukan SEA dan juga kelayakan Kejuaraan B-23 AFC 2018,” jelas Bernhardt.


Kem latihan pusat skuad B-22 kebangsaan akan berlangsung selama tiga hari bermula 29 Jan ini di Padang Majlis Sukan Negara, Bukit Jalil dan Bernhardt akan memilih 20 pemain terbaik sebelum berlepas ke Ho Chi Minh pada 6 Feb ini.

Senarai 27 pelatih:
———————

Penjaga gol: Ahmad Syihan Hazmi Mohamed (Kelantan), Mohd Ifwat Akmal Chek Kassim (Kedah), Amierul Hakimi Awang (Terengganu).

Pemain Pertahanan: R. Dinesh (Pahang), Muhammad Syahmi Safari (Selangor), Dominic Tan Jun Jin (Johor Darul Ta’zim/JDT), Muhammad Aqil Irfanuddin Mohd Sabri dan Mohamad Arif Fadzilah Abu Bakar (T-Team), Muhammad Syazwan Andik Mohd Ishak (JDT II), Mohd Adib Zainuddin (Felcra FC), Matthew Davies (Pahang), Muhammad Syazwan Zaipol Bahari (PKNP FC).

Pemain Tengah: Muhammad Danial Ashraf Abdullah dan Muhammad Shahrul Hakim Rahim (Kelantan), Muhammad Safawi Rasid (JDT), Muhammad Zarulizwan Mazlan (T-Team), Ahmad Khairil Anuar Ahmad Zamri (Perak), Muhammad Irfan Zakaria (Kuala Lumpur), Amirul Hisyam Awang Kechik (Kedah), Nur Shamie Iszuan Amin (Sarawak).

Penyerang: Muhd Jafri Muhammad Firdaus Chew, Mohamed Syamer Kutty Abba, S. Kumaahran (Pulau Pinang), Adam Nor Azlin (Selangor), N. Thanabalan (Felcra FC), Muhammad Syafiq Ahmad (Kedah), Muhamad Arif Mohamed Anwar (Kuala Lumpur). – BERNAMA

Kategori