Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

PAS Tak Berminat Kerusi...

KUALA LUMPUR - PAS tidak berminat 'merampas' kerusi Parlimen Permatang Pauh daripada PKR...

Hishammuddin Tandatangani Buku Takziah...

KUALA LUMPUR - Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menandatangani buku takziah...

Ditanya Mengenai Hal Kehamilan,...

JIKA sebelum ini Mynewshub menyiarkan kisah mengenai bekas suami Abby Abadi, Norman Hakim yang...

Jangan Gadai Masa Depan...

PEKAN - Rakyat perlu menyemak dan meneliti setiap berita yang disebarkan oleh pembangkang...

Kes Culik Budak Guna Van Putih Kembali Hangat

APABILA sebut mengenai kes penculikan kanak-kanak, sudah tentu bayangan van berwana putih akan muncul di fikiran.

Kenderaan tersebut sering dikaitkan dengan kes penculikan kanak-kanak kerana terdapat beberapa siri kes cubaan culik membabitkan van itu sehingga menjadi tular di media sosial.

Terbaru, seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun mendakwa cuba diculik sekumpulan lelaki menaiki van putih di Kampung Endah, Banting, Selangor awal pagi tadi.

Kejadian tersebut menjadi tular susulan abang mangsa yang menggunakan akaun Facebook ID Ris berkongsi mengenai insiden tersebut.

Kes Culik Budak Guna Van Putih Kembali Hangat

Menerusi perkongsian tersebut, mangsa Muhammad Arifuddin Hussin, 11 tahun yang dalam perjalanan pulang dari masjid dengan menunggang basikal ke rumahnya di Kampung Endah, Banting, kira-kira 9.30 malam diculik sekumpulan tiga lelaki bertopeng dan menaiki van berwarna putih.

Bagaimanapun, mangsa berjaya melarikan diri dari Indah Perdana dengan menggigit tangan suspek sebelum pulang ke rumah kira-kira jam 1.30 pagi tadi.

Media tempatan melaporkan, Ketua Polis Selangor Datuk Seri Abdul Samah Mat menerima laporan tersebut dan meminta orang ramai untuk tidak menimbulkan sebarang spekulasi sehingga siasatan selesai.


Khamis lalu, satu lagi insiden cubaan culik berlaku di Pandamaran, Klang, Selangor apabila kanak-kanak lelaki mendakwa diseret dua lelaki dengan menaiki motosikal.

Ketika kejadian budak lelaki berusia 10 tahun itu sedang bermain di hadapan rumah sebelum didatangi dua lelaki mengheretnya dengan motosikal jenis LC berwarna biru.

Kejadian cubaan culik ini boleh berlaku di mana-mana sahaja walaupun di kawasan rumah yang berpagar dan ibu bapa dinasihatkan untuk lebih berhati-hati dengan keadaan persekitaran bagi memastikan anak-anak tidak menjadi mangsa culik. – MYNEWSHUB.CC

Nota: Video dibawah sekadar hiasan.

Kategori