Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

MARA Digital Mall Diperluas...

KUALA LUMPUR - Pusat barangan teknologi maklumat (IT) Bumiputera, MARA Digital Mall yang...

KDN Siasat Persatuan Keluarga...

KUALA LUMPUR - Kementerian Dalam Negeri (KDN)ƃā€šĆ‚Ā  akan menjalankan siasatan ke atas Persatuan...

Pakar Nafi Ribuan Kerang...

KUANTAN - Fenomena ribuan kerang terdampar di Pantai Mempisang, Tanjung Gemuk, Rompin dan...

‘Dr Pimple Popper’ Pecah...

RAKAMANƃā€šĆ‚Ā pemecahan jerawat yang dilakukan oleh Pakar Kulit, Dr Sandra Lee kini menjadi trending...

Terowong Genting Sempah Tak Tutup Tahun Baru Cina

KUALA LUMPUR – ANIH Berhad menjelaskan kerja-kerja penyelenggaraan dalam Terowong Genting Sempah akan ditangguhkan seketika mulai 20 Januari hingga Isnin 13 Februari 2017 bersempena cuti musim perayaan Tahun Baru Cina dan Thaipusam.

Penjelasan itu dibuat berikutan kegusaran orang ramai terutama pengguna lebuh raya berkenaan yang risau bakal berlaku kesesakan lalu lintas sewaktu mahu pulang ke kampung masing-masing sewaktu musim perayaan berkenaan.

“Pengumuman ini adalah tambahan kepada kenyataan media yang dikeluarkan pada 6 Januari lalu berkenaan jadual kerja-kerja penyelenggaraan terowong. Ia juga selaras dengan arahan kerja oleh Kementerian Kerja Raya (KKR) yang tidak membenarkan sebarang kerja-kerja penyelenggaraan pada musim perayaan.

“Penangguhan ini adalah bagi memberi ruang kepada pengguna untuk pulang ke kampung sempena cuti perayaan sekali gus membantu mengurangkan kesesakan di lebuh raya,” kata Anih Berhad dalam satu kenyataan hari ini.

MynewshubĀ sebelum ini melaporkan Terowong Genting Sempah akan ditutup sementara untuk lalu lintas dari pukul 8 pagi hingga 5 petang selama 60 hari bermula 10 Januari ini.

Penutupan sementara itu bagi memberi laluan kepada kerja-kerja penyenggaraan dalam Terowong Genting Sempah.


Sehubungan itu, laluan kenderaan dalam Terowong Genting Sempah akan ditutup selama sembilan jam sehari bagi memberi laluan kepada pelaksanaan kerja berkenaan.

Laluan kontra akan diaktifkan sepanjang tempoh kerja tersebut. Laluan dalam terowong akan dibuka semula seperti biasa dari pukul 6 petang hingga 7 pagi.

Bagaimanapun, kata ANIH Berhad, kerja-kerja penyenggaraan itu akan dihentikan pada cuti musim perayaan Tahun Baru Cina dan Thaipusam untuk kemudahan orang ramai. – MYNEWSHUB.CC

Kategori