Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Aksi Pembantu Pilot Garuda...

JAKARTA - Meskipun berada tinggi di atas awan biru, aksi bersahaja pembantu juruterbang...

Dua Lelaki Tempatan Ditahan...

KUALA LUMPUR: Tindakan  dua lelaki warga tempatan yang mengekori serbuan penguatkuasaan Dewan Bandaraya...

TLDM Lancar Aplikasi Telefon...

KUALA LUMPUR - Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) hari ini melancarkan aplikasi telefon...

Hentikan Tabiat Buruk Di...

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengajak umat Islam...

“Jika Budak Baru Tak Salam, Saya Salam Dulu”

JIKA sebelum ini kebanyakan senior dalam bidang industri hiburan meluahkan perasaan mengenai perilaku sesetengah pendatang baharu yang dikatakan tidak menghormati senior, namun Amy Mastura pula mengambil langkah berlainan apabila melibatkan isu seperti itu.

Menurut penyanyi berusia 46 tahun itu dia lebih menyukai prinsip mengelak daripada terlibat dalam pergaduhan sesama artis.

Memetik mStar, Amy berkata, “Saya tidak meletakkan diri saya sebagai seorang senior di kalangan artis baharu, jika mereka tidak bersalam dengan saya di lokasi, saya akan bersalam dengan mereka dahulu.”

“Saya rasa itu bukan perkara besar kerana mungkin mereka terlepas pandang dan tidak perasan kita di situ. Saya juga kadang-kala melalui perkara yang sama jika saya terlalu asyik berbual,” katanya.

Sepanjang 23 tahun berkecimpung dalam bidang hiburan, Amy boleh dikatakan di antara artis yang paling bersih imejnya kerana namanya tak pernah terlibat dalam sebarang gosip liar seperti mana yang dilalui kebanyakan selebriti di luar sana.

Menurut ibu kepada dua anak perempuan yang semakin meningkat dewasa itu, perkara itu merupakan satu ramuan yang menyebabkan namanya terus bertahan sejak dua dekad lalu.


“Saya tidak pernah bergaduh dengan artis dan kalau boleh saya cuba elakkan daripada terlibat dengan pergaduhan sejak daripad dulu lagi.

“Kalau kita tidak suka sesuatu keadaan, kita tarik diri dan jangan panaskan perkara itu. Saya akui tidak boleh mengawal situasi seperti itu,” ujarnya lagi. – MYNEWSHUB.CC

Kategori