Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Umat Islam Perlu Ikut...

KUALA LUMPUR - Setiap muslim yang tidak mencapai kemampuan ilmu untuk berijtihad dalam...

JDT Tewaskan Persija Jakarta...

JOHOR BAHRU – Beraksi di laman sendiri memberi kelebihan kepada pasukan Johor Darul...

Individu Hina Agama Hindu...

KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia menangkap seorang pemilik akaun Facebook "Zamri Bin...

Jordan Kecam Tindakan Israel...

AMMAN - Jordan pada Ahad mengutuk tindakan Israel yang berulang kali menceroboh Masjid...

Pelajar IKM Antara 2 Maut Dalam Kemalangan

KUANTAN – Dua orang termasuk pelajar Institut Kemahiran Mara (IKM) di sini dalam kemalangan membabitkan tiga motosikal di KM 48 Jalan Besar Jengka 14 dekat Maran malam tadi.

Dalam kejadian 11 malam itu, Mohamad Amirol Hafiz Mohd Nazri, 19, dan pekerja kedai runcit Ahmad Fitri Mohd Nor, 18, meninggal dunia di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Maran DSP Mat Rizal Mat Radzi berkata kejadian itu dipercayai berlaku apabila Mohamad Amirol dari arah Jengka 15 menghala ke Bandar Jengka cuba memotong tiga motosikal yang turut serta berkonvoi dengannya namun hilang kawalan lalu masuk ke laluan bertentangan sebelum melanggar motosikal ditunggang Ahmad Fitri yang datang dari arah bertentangan.

“Berikutan pelanggaran itu, Mohamad Amirol terus tergelongsor ke bahu jalan menghala ke Jengka 15, manakala Ahmad Fitri tergelongsor di atas jalan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Mat Rizal berkata sewaktu itu datang sebuah lagi motosikal ditunggang Aimal Razali Abdullah, 19, yang datang dari arah Jengka 15 menghala ke Bandar Jengka tidak sempat mengelak dan terus melanggar motosikal ditunggang Ahmad Fitri berkenaan sehingga terbabas ke bahu jalan.

“Dalam kejadian ini Aimal hanya cedera ringan dan dibawa ke Hospital Jengka untuk rawatan lanjut manakala mayat dua mangsa tersebut juga dihantar ke hospital sama,” katanya. – BERNAMA

Kategori