Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Puluhan Ribu Orang Berarak...

BUDAPEST – Berpuluh-puluh ribu penunjuk perasaan berarak di ibu kota Hungary di sini...

Siasatan Sumbangan Dana Dilakukan...

KUALA LUMPUR - Siasatan yang membawa kepada penemuan Peguam Negara berhubung kes SRC...

PLUS, LLM Minta Patuhi...

SHAH ALAM - Pengguna jalan raya yang melalui Plaza Tol Batu Tiga dan...

22 Maut Letupan Berhampiran...

BEIJING - Letupan berhampiran loji kimia di utara wilayah Hebei, China membunuh sekurang-kurangnya...

Cef Warga Yaman Didakwa Miliki 4 Pasport Tanpa Kuasa

PETALING JAYA – Seorang cef warga Yaman didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas dua pertuduhan memiliki empat pasport milik rakan senegaranya tanpa kuasa sah dan memasuki Malaysia secara haram.

Mohammed Qasem Mohammed, 32, mengaku tidak bersalah ketika pertuduhan ke atasnya dibacakan dalam bahasa Inggeris di hadapan Majistret Salamiah Salleh.

Mohammed Qaseem didakwa memilki tiga pasport milik Mohammed Ali Mohammed dan satu pasport milik Nasser Ali Alawi Mohammed di Pangsapuri Sky Villas, Jalan SP 5/5, Taman Serdang Perdana, Seri Kembangan, di sini pada 1.45 tengah hari, 26 Februari lalu.

Dia didakwa mengikut Akta Pasport 1966 dan boleh dikenakan penjara maksimum lima tahun atau didenda hingga RM10,000 atau kedua-duanya jika didapati bersalah.

Dia turut didakwa memasuki negara ini tanpa memiliki pas yang sah di Restoran Gate of Yemen, Jalan SP 5/3, Taman Serdang Perdana, di sini pada 1.05 tengah hari, hari sama.


Mohammed Qasem didakwa mengikut Akta Imigresen 1959/63 dan boleh dipenjara sehingga lima tahun atau didenda maksimum RM10,000 atau kedua-duanya, selain dikenakan maksimum enam sebatan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Mary Phoon Keat Mee tidak menawarkan sebarang jaminan manakala tertuduh yang tidak diwakili peguam enggan membuat rayuan jaminan.

Mahkamah menetapkan 28 April depan untuk sebutan semula kedua-dua kes. – BERNAMA

Kategori