Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Kisah Tragis Penyembelihan Umat...

PADA 3 Ogos 1990, seramai 141 orang jemaah Muslim sedang solat penuh khusyuk...

Malaysia Dapatkan Idea Ekonomi...

BEIJING - Malaysia akan mendapatkan idea mengenai pembangunan ekonomi digital daripada taikun Internet...

Bayi Maut Lemas

IPOH: Bayi perempuan yang berusia 21 bulan ditemui lemas dalam kolam renang kanak-kanak...

Jangan Jadikan Majlis Keagamaan...

SEGAMAT - Tindakan DAP mempergunakan majlis keagamaan seperti sambutan Thaipusam di Pulau Pinang...

Konflik Korea Utara: Pemuda MIC Sokong Langkah Kerajaan

KUALA LUMPUR – Korea Utara perlu belajar menghormati undang-undang antarabangsa dan tidak cuba mengenakan pemerintahan komunis mereka ke atas Malaysia.

Ketua Pemuda MIC, C.Sivarraajh berkata, Korea Utara perlu memahami bahawa Malaysia mempunyai kedaulatan tersendiri yang perlu dipertahankan.

“Malaysia tidak perlu tunduk kepada sikap tidak hormat Duta Korea Utara Kang Chol dengan biadab melontar kenyataan tidak berasas terhadap kerajaan berhubung kes Kim Jong Nam.

“Langkah kerajaan Malaysia mengenakan `persona non grata’ ke atas Duta Korea Utara itu sangat sesuai kerana tidak meminta maaf terhadap sikap dan kata-kata beliau,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Justeru, Sivarraajh berkata, Pemuda MIC berdiri teguh dengan pendirian kerajaan mendesak Korea Utara segera membebaskan rakyat Malaysia di negara ini.


Katanya, Pemuda MIC turut berdiri teguh dengan tindakan kerajaan Malaysia mengambil langkah sama menghalang pegawai kedutaan Korea Utara meninggalkan negara ini. – MYNEWSHUB.CC

Kategori