Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Koperal Polis Mengaku Tak...

KANGAR - Seorang anggota polis mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini...

Bocey Muncul Juara Maharaja...

ALOR SETAR - Sebagaimana diramal pelbagai pihak, kumpulan Bocey mengulangi kejayaan tahun lalu...

Abdul Hadi Selamat Jalani...

KUALA LUMPUR - Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang selamat menjalani pembedahan...

58 Tak Mengaku Ikut...

Kuala Lumpur - Seramai 58 individu mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi Syariah,...

DFKL Kemenangan Hanya Berpihak Kepada Artis Muda?

ANUGERAH Drama Festival Kuala Lumpur 2017 (DFKL) yang diadakan di Pusat Konvensyen Putrajaya (PICC) , telah melabuhkan tirai malam tadi.

Hampir kesemua kategori yang dicalonkan adalah barisan artis muda yang mempunyai peminat dan pengikut yang besar dalam industri seni.

Malangnya penulis berpendapat, di mana kedudukan artis artis veteren yang telah lama berkecimpung dalam industri seni ini ?

Di dalam sesebuah drama bersiri pemilihan pelakon adalah berdasarkan keserasian dan faktor penarik untuk menarik penonton menonton sesebuah drama.

Namun penulis berpendapat pelakon veteren atau pelakon pembantu yang kurang popular dan pengikut adalah penghidup atau penguat cerita yang menjadikan sesebuah drama hidup dan berkesan.


Lihat sahaja persembahan yang diberikan oleh Aman Graseka dalam drama 7 Hari Mencintaiku, memegang watak sebagai Pak Samat. Method Acting Aman Graseka (Pak Samat)adalah antara faktor penting yang menjadikan drama tersebut popular dan mendapat rating hampir 12 juta orang penonton.

Penulis berharap barisan pelakon veteren, pelakon pembantu yang kurang popular namun telah menyerahkan jiwa dan raga mereka dalam bidang lakonan diberikan penghargaan yang selayaknya. – MYNEWSHUB.CC

Kategori