Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Tanjung Piai: Referendum Rakyat

1. Dewan Pemuda IKATAN Malaysia mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada rakyat di...

Marah Disoal Siasat Remaja...

MIRI - Marah disoal siasat, seorang remaja berusia 17 tahun bertindak menumbuk seorang...

Bungkusan Curiga Ke Konsulat...

SYDNEY - Pihak berkuasa Australia sedang menyiasat bungkusan mencurigakan dihantar ke beberapa kedutaan...

Pengerusi PAC Selangor Wajar...

KUALA LUMPUR - Jawatankuasa Kira-kira Wang Awam (PAC) Selangor wajar dipengerusikan oleh Ketua...

Musa Berkhidmat Dengan Cemerlang Majukan Sabah

KOTA BELUD – Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman menunaikan tugas beliau dengan cemerlang untuk membangunkan Sabah, khususnya dalam menyediakan kemudahan infrastruktur dan peluang ekonomi, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak.

Beliau berkata, oleh itu, kementeriannya akan menganjurkan majlis bersama rakyat di peringkat akar umbi bagi menjelaskan kepada orang ramai tentang dasar kerajaan negeri dan persekutuan serta kemajuan projek yang dilaksanakan bagi menangkis pembohongan dan fitnah yang dilemparkan terhadap Musa.

“Menyerang Musa bererti menyerang UMNO.

“Itulah sebabnya kementerian saya akan berusaha habis-habisan untuk mempertahankan Musa,” katanya pada majlis bersama rakyat di Kampung Tengkurus dekat sini hari ini.

Salleh berkata UMNO, melalui Barisan Nasional (BN), terbukti telah membawa perubahan untuk kebaikan rakyat.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan orang ramai supaya sentiasa bersatu untuk memastikan kerajaan yang memerintah sekarang, terus dipertahankan untuk kesejahteraan negeri dan negara.


Beliau juga menasihati orang ramai supaya tidak terpedaya dengan taktik pemimpin tertentu daripada pembangkang yang menonjolkan diri mereka sebagai pejuang rakyat.

Kebelakangan ini, banyak pemimpin pembangkang sering keluar masuk kampung untuk memesongkan fikiran rakyat, katanya.

Sebaliknya, Salleh, yang juga anggota dewan undangan negeri Usukan, menyeru orang ramai supaya berdiri teguh bersama kerajaan BN, yang telah membuktikan kemampuannya dalam memperjuangkan nasib rakyat untuk menikmati pembangunan berterusan.

Beliau juga mengingatkan orang ramai supaya tidak terpengaruh dengan laporan tidak tepat melalui media sosial dan menularkan laporan seperti itu. – BERNAMA

Kategori