Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Hina Institusi Diraja Dan...

PETALING JAYA : Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengambil keterangan bekas Perdana Menteri, Tun...

Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani...

KUALA LUMPUR - "Saya mengakui kerajaan (Malaysia) sudah melakukan yang terbaik dalam usaha...

Suspek Kes Bunuh Ditahan...

Seorang wanita maut berlumuran darah akibat lima tikaman termasuk di belakang leher dalam...

Kepala Dan Badan Bertemu...

BUKIT MERTAJAM - Kepala yang ditemui di tiang berhampiran sebuah kedai makan di...

Buku Fattah Amin Menang Anugerah… #JanganJeles!

SELEPAS menang besar di Anugerah MeleTOP (AME 2017), rezeki nampaknya semakin berpihak kepada pelakon kacak Fattah Amin apabila buku karyanya turut mendapat pengiktirafan.

Ia susulan buku tulisannya itu berjaya dinobat sebagai Buku Popular pada Anugerah Buku Negara 2017.

Kemenenangan itu dikongsi Fattah menerusi laman Instagramnya yang hadir di majlis yang berlangsung di hotel terkemuka di Kuala Lumpur itu, malam tadi.

Buku Fattah yang berjudul #99KataKata Qalif Moden sekali gus menjadi calon tunggal daripada kalangan artis memenangi kategori itu yang dimonopoli penulis profesional.

Buku Fattah Amin Menang Anugerah... #JanganJeles!

“Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. Sesungguhnya semua yang baik itu datang dari Allah swt.

“Hari ni saya telah dimurahkan rezeki sekali lagi dengan Anugerah Buku Negara, Buku Popular. #99KatakataFattahAmin #QalifModen.


“Semua ini tidak mungkin menjadi kenyataan tanpa sokongan yang bertali-arus dari semua peminat-peminat saya. Tanpa anda semua, perjalanan saya akan terasa lebih jauh,” tulinya di Instagramnya.

Selepas kejayaannya menerusi buku kata-kata inspirasi itu, Fattah Amin baru-baru ini turut melancarkan sebuah novel berjudul Wanita Terakhir.

Buku #99KataKata Qalif Moden pernah menjadi kontroversi suatu ketika dahulu sehinggakan dijadikan parodi oleh syarikat-syarikat besar.

Salah satu petikan daripada buku tersebut yang berbunyi: “Aku dulu selalu berangan nak gi KLCC nak bawak kereta aku sendiri dan parking Valet. Ternyata kini telah termakbul hahaha… kelakar kan” dijadi bahan jenaka sehingga menjadi tular di laman sosial. – MYNEWSHUB.CC

Kategori