Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

PRN Sabah: KKM Rayu...

PUTRAJAYA - Menjelang pengundian Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah Sabtu ini, semua pihak...

Isteri Anggota Polis Maut...

KUALA LUMPUR - Isteri seorang anggota polis maut selepas terkena renjatan elektrik semasa...

‘Hotspot Tracker’ Kesan Kes...

PUTRAJAYA - Rakyat boleh mengesan kes positif COVID-19 yang dilaporkan dalam lingkungan satu...

Pelajar Politeknik Maut Kereta...

KUCHING - Seorang pelajar Politeknik maut selepas kereta yang dipandunya terjunam ke dalam...

DAP Disifatkan Seperti Buta, Tuli Dan Bisu

IPOH – Kepimpinan DAP disifatkan sebagai kepimpinan yang buta, tuli dan bisu kerana buta untuk melihat kebenaran, memekakkan telinga untuk mendengar kritikan serta membisu untuk menjawab persoalan rakyat berhubung kelemahan dalam mentadbir negeri dan parti.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Blanja, Datuk Dr Nizar Zakaria berkata, apa yang dimaksudkan adalah pemimpi DAP tidak nampak proses pembangunan negara di bawah pemerintahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Mereka ada mata tapi tak nampak, bagaikan orang buta tanpa tongkat yang teraba-raba melontarkan tuduhan demi tuduhan terhadap kerajaan tanpa memandang fakta.

“Banyak isu yang dibangkitkan oleh DAP seperti negara mahu bangkrap, jual negara dan sebagainya namun ia tidak berpijak pada fakta realiti sebenar,” katanya.

Menurut beliau, DAP juga dilihat gagal untuk mendengar suara rakyat dan juga suara ahli-ahlinya sendiri.

“Kita tengok sajalah apa sudah jadi dengan pemilihan CEC. Apa cerita laporan ahli DAP seramai 700 orang yang mendakwa dinafikan hak mengundi?

“Jika isu pemilihan CEC ini belum selesai, maka apa pula status mereka yang memegang jawatan dalam DAP?” Soalnya memetik laporan UMNO Online.

Malah katanya, pimpinan DAP juga bisu selepas gagal menjawab persoalan berhubung isu-isu yang dibangkitkan.


“Segala persoalan bukan sahaja berhubung isu-isu dalam parti itu sendiri, bahkan isu-isu negeri yang ditadbir mereka seperti Pulau Pinang masih lagi tidak berjawab.

“Isu dana terowong, isu banjir yang semakin teruk, isu rumah bagi rakyat miskin dan sederhana semuanya masih tidak terjawab,” ujarnya.

Katanya, pimpinan DAP sebaliknya menganggap segala persoalan yang timbul hanya permainan politik UMNO sedangkan ia adalah suara rakyat yang mahukan penjelasan.

“Saya fikir, mereka menganggap suara rayat tidak penting, sebab itulah mereka tidk mahu layan. Mereka menganggap kononnya itu semua adalah permainan politik UMNO, sedangkan ia adalah suara rakyat yang mahukan penjelasan.

“Dari situ kita dapat menilai keangkuhan pimpinan DAP yang merupakan sebuah parti yang ego dan tidak pernah untuk mengakui kesalahan mereka. Mereka hanya menggunakan mata untuk melihat kesalahan orang lain namun gagal melihat kesalahan sendiri,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

Kategori