Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Ramadan Al-Mubarak, Bulan Pesta...

DARIPADA Abu Hurairah katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda: "Ramadhan telah datang kepada kamu, Ia merupakan...

Remaja 15 Tahun Lemas...

TAIPING - Seorang remaja lelaki lemas ketika mandi bersama rakan di Sungai Pecah...

Kegagalan 1Azam, PAC Panggil...

KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) akan memanggil dua individu dalam masa...

JPJ Cekup 2 Warga...

KUALA LUMPUR - Risikan yang dijalankan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengejutkan pihak...

SPWINDS Berganding Dengan Jamal, Amy Search & Kathy

CYBERJAYA –  Orkestra Seri Puteri Symphonic Winds (SPWINDS) julung kali akan menganjurkan Konsert SP Winds Flourishes 2017 yang diadakan di Teater Shah Alam pada 14 dan 15 Julai depan.

Konsert yang menggabungkan lebih daripada 60 pelajar itu adalah sebagai mengumpul dana bagi menampung kos menyertai Pertandingan Muzik Dunia ke 18 (WMC 2017) di Kekrade, Belanda, pada 22 Julai ini.

SPWINGS adalah pasukan orkestra Sekolah Seri Putri yang memenangi berbagai pertandingan dalam negara dan juga di persada antarabangsa, sekali gus mengharumkan nama Malaysia pada peringkat global.

Pengarah konsert, Hasnal Hashim, berkata penganjuran konsert berkenaan adalah usaha bagi mempertingkatkan dan memartabatkan seni persembahan orkestra bersama artis tanah air.

Konsert hari pertama pada 14 Julai ini akan bermula jam 8 malam dengan menampilkan lagenda rock negara, Amy Search, menyampaikan beberapa lagu popularnya bersama SPWINDS.

“Manakala konsert hari kedua pada 15 Julai pula menampilkan Raja Pop tanah air, Datuk Jamal Abdillah, bersama penyanyi unggul Datuk Khatijah Ibrahim.

“Selain mendendangkan lagu sendiri, mereka juga akan berduet pada malam berkenaan,” katanya pada sidang media, di sini.


Hadir sama, Pengetua Sekolah Seri Puteri, Nor Aishah Abdullah dan Pengerusi Kumpulan Sokongan Ibu Bapa SP Winds, Wan Jamaludin Wan Abdul Malik.

Hasnal, yang juga Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG), berkata konsert di Teater Shah Alam itu akan membawa format Balada Rock Klasikal pada hari pertama dan Pop Klasikal pada hari kedua.

“Tiket konsert akan mula dijual secara dalam talian pada 29 Mei ini dengan harga serendah RM99 (Perak); RM149 (Emas); RM199 (Platinum) dan RM249 (Diamond).

“Orang ramai yang ingin mendapatkan tiket boleh melayari laman sesawang www.myticket.asia atau menghubungi Zuraidah Ahmad (016-6305544); Rozita Muharam (013-2062664) atau Shahriyah (019-4352090),” katanya.

Tambah Hasnal, pasukan berkenaan memerlukan dana kira-kira RM700,000 untuk menyertai pertandingan berprestij pada Julai ini, merangkumi tiket penerbangan dan penginapan bagi 60 pelajar.

“Ketika ini kita berjaya mengumpul RM300,000, namun jumlah berkenaan belum mencukupi untuk menghantar pelajar ini menyertai WMC 2017 dan konsert ini adalah salah satu usaha untuk mencari dana dengan menyasarkan 1,600 penonton pada dua hari konsert dijalankan,” katanya. –MYNEWSHUB.CC

Kategori